Senaste nytt

Systemfel och Iphone problem med sas hemsida

Sam Giertz

Ny medlem
Sedan ett par veckor har jag stora problem med ett generiskt "SYSTEMFEL" meddelande när jag gått igenom en bonusbokning precis innan jag kommer till steget man skall betala. Händer allt som oftast nu med stegrande frustration som resultat. Går som alltid fint att boka via classic! Har någon ett tips? Vet inte om det kan spela in men har rätt många kommande award bokningar.

Vidare - sedan jag uppgraderade till IOS 13 har det också på min Iphone varit i stort sett omöjligt att bläddra i kalendern vid val av datum för bokning på sas hemsida. Går inte att byta månad hur många gånger man trycker på knappen och så vips funkar det. Får för mig att klienten står och laddar ned tillgänglighet i bakgrunden. Har någon annan samma problem?

Och idag droppen - när jag försöker ändra en bonusresa så kommer jag som vanligt till classic, skall välja nytt datum för en resa i kalendern och mars saknar alla dagar efter den 24 i kalendern... bara tomma gråa boxar. Och jag som vill resa den 26e!

Är jag ensam i denna frustration?
 
Jag hade samma problem förra veckan när jag skulle boka några awardsresor. Slutade med att jag ringde till SAS kundtjänst så fick dom boka dessa utan ngn bokningsavgift.
 
Mobilversionen har absolut funkat rätt kasst de senaste veckorna. Just problemet att bläddra i kalendern men ibland även att logga in etc har inte funkat alls från och till.

Det började strax innan de lade till funktionen att kunna se dyrare poängbiljetter så gissar att de är på nåt sätt relaterat till uppdateringar av hemsidan.
 
Mobilversionen har absolut funkat rätt kasst de senaste veckorna. Just problemet att bläddra i kalendern men ibland även att logga in etc har inte funkat alls från och till.

Det började strax innan de lade till funktionen att kunna se dyrare poängbiljetter så gissar att de är på nåt sätt relaterat till uppdateringar av hemsidan.
Problemet med kalendern tycker jag löser sig när jag har telefon i landscape, chrome iOS 13
 

Sir Lemon

Medlem
Hos mig har det drygt ett dygn kommit upp tekniskt fel varje gång jag velat boka en resa i sista steget när sittplatser etc har valts. Blir tokig. Classicsidan har inte mina vouchers. Appen klarar inte heller vouchers. Och efterhand försvinner alla mina möjliga flygningar i takt med att andra hinner före. Vad fasen kan man göra? Ska ringa guldsupporten imorrn.
 

danielhog

Medlem
Hos mig har det drygt ett dygn kommit upp tekniskt fel varje gång jag velat boka en resa i sista steget när sittplatser etc har valts. Blir tokig. Classicsidan har inte mina vouchers. Appen klarar inte heller vouchers. Och efterhand försvinner alla mina möjliga flygningar i takt med att andra hinner före. Vad fasen kan man göra? Ska ringa guldsupporten imorrn.
Guldsupporten är öppen dygnet runt!
 
Hos mig har det drygt ett dygn kommit upp tekniskt fel varje gång jag velat boka en resa i sista steget när sittplatser etc har valts. Blir tokig. Classicsidan har inte mina vouchers. Appen klarar inte heller vouchers. Och efterhand försvinner alla mina möjliga flygningar i takt med att andra hinner före. Vad fasen kan man göra? Ska ringa guldsupporten imorrn.

Det hände mig för något halvår sedan. Den gången gick det bara att boka om man hoppade över alla "icke nödvändiga steg", som t.ex boka sittplats. Platsbokningen är sedan lätt att göra efter att bokningen är genomförd.
 

Robert_E

Medlem
Jag hade problem med en bokning, ringde in till sas och fick tipset att inte välja säte. Om jag inte gjorde det så gick det att boka.
Efter bokningen var genomförd så var det inga problem att gå in på bokningen via mina bokningar och välja plats.
Enligt den jag talade med var detta ett känt problem.
 
Toppen