Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Carlos

Medlem
35k poäng. För cash varierar priset, allt från 2.500-6.000:-
Jag kan berätta att de ville ha 1299USD för en gate uppgradering (om de hade kunna sälja en, alla incheckade i business) Jag frågade om det höga priset och de sa att det finns ett low, medium, high system som appliceras på alla avgångar och priserna är fasta därefter. Dock var detta på EWR och det var inte den skandinaviska station managern utan en kvinna som verkade lite halv manager som berättade detta.
 

Johans00

Medlem
Jag kan berätta att de ville ha 1299USD för en gate uppgradering (om de hade kunna sälja en, alla incheckade i business) Jag frågade om det höga priset och de sa att det finns ett low, medium, high system som appliceras på alla avgångar och priserna är fasta därefter. Dock var detta på EWR och det var inte den skandinaviska station managern utan en kvinna som verkade lite halv manager som berättade detta.
Känns som att de trissat upp priset på uppgraderingar för cash både vid gate och med plusgrade ganska rejält. Försökte uppgradera Plus-Business igår på cph-pvg vid gaten och servicedisken. De ville ha 9000 danska vid båda. Hela flighten var långt ifrån fullbokad, hela bakre C kabinen var tom. I plus var vi kanske 7 personer och beläggningen i GO var runt 50%
 

eliee

Medlem
Känns som att de trissat upp priset på uppgraderingar för cash både vid gate och med plusgrade ganska rejält. Försökte uppgradera Plus-Business igår på cph-pvg vid gaten och servicedisken. De ville ha 9000 danska vid båda. Hela flighten var långt ifrån fullbokad, hela bakre C kabinen var tom. I plus var vi kanske 7 personer och beläggningen i GO var runt 50%
Det låter lite som att de försöker röna ut nya nivåer som folk är beredda att pytsa för.
 

Kris

Medlem
Jag kan berätta att de ville ha 1299USD för en gate uppgradering (om de hade kunna sälja en, alla incheckade i business) Jag frågade om det höga priset och de sa att det finns ett low, medium, high system som appliceras på alla avgångar och priserna är fasta därefter. Dock var detta på EWR och det var inte den skandinaviska station managern utan en kvinna som verkade lite halv manager som berättade detta.
Uha! Det är ju rätt saftigt. Vore intressant att se om någon nappar på den.

Har själv lagt in en plusgrade på 2700sek (lägsta) plus-->biz på EWR-cph. Lågsäsong då såklart, men klart överraskande! Får se om den trillar igenom eller om det blir CU till och med.
 

Buffy

Medlem
En fråga, har en resa med två kollegor till Paris i Februari som jag vill uppgradera till plus för baspoängens skull, men det har varit gnäll någon gång om man uppgraderar sig själv. Kan man uppgradera och sen be om att få sitta i go om det inte är en full flight.
 
Känns som att de trissat upp priset på uppgraderingar för cash både vid gate och med plusgrade ganska rejält. Försökte uppgradera Plus-Business igår på cph-pvg vid gaten och servicedisken. De ville ha 9000 danska vid båda. Hela flighten var långt ifrån fullbokad, hela bakre C kabinen var tom. I plus var vi kanske 7 personer och beläggningen i GO var runt 50%

Indeed.
 

Attachments

  • SAS upgrade galen skillnad.png
    SAS upgrade galen skillnad.png
    164,8 KB · Visningar: 395
  • SAS upgrade galen skillnad poäng.png
    SAS upgrade galen skillnad poäng.png
    175,4 KB · Visningar: 383
Det där är från plus antar jag?

korrekt. Men ser du hur skeva kronor vs poäng är. 2500 SEK/20 000 poäng CPH-EWR vs. 7200 SEK/27 000 poäng EWR-OSL. Vore riktigt intressant att göra ett XLS och se vad man kan hitta på olika rutter och jämföra. Förstår att det är föränderligt och ska väl vara "dynamiskt" men ibland är jag extremt frågande till hur detta fungerar. Hänt mer ofta nu än tidigare enligt mig. Men sedan flyger jag mer ofta nu också så kanske är en "upplevd" känsla. Så kallad killgissning...
 
Jag hade lagt två bud på en flygning till helgen. En business class och en i SAS Plus. Jag ångrade mig för business class när poängrabatt-kampanjen kom och avbokade det budet men behöll SAS Plus. Nu kan jag inte lägga tillbaka/lägga nytt bud på business class på denna flygning. SAS Kundtjänst sa att det inte var någon bugg utan att det troligen beror på att det inte går att buda på business class för den flygningen längre. Stämmer det? Känns ju mer troligt att det är en bugg som blockerar mig att lägga tillbaka budet.
 
Toppen