Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

fcx

Medlem
Om jag åker från A till C via B och tiden efter landning sträckan A-B och nästa flyg mellan B-C är längre än 24h, vad gäller?

Vet att stop over räknas som max 24h men om första connecting flight är mer än 24h, hur hanterar man det? Eller får man helt enkelt ta en annan rutt?

Ta en annan rutt eller dela upp på två bokningar.
 

Buffy

Medlem
En fråga åt en kollega, han och hans bror har en bonusresa med SAS i Maj till EWR i Biz.
Dock verkar det som vi ska till San Fransisco ungefär samtidigt så han funderar på att flyga SFO-New York men då till frågan.
Går det att ta bort en person ena vägen i bokningen?
 

fcx

Medlem
En fråga åt en kollega, han och hans bror har en bonusresa med SAS i Maj till EWR i Biz.
Dock verkar det som vi ska till San Fransisco ungefär samtidigt så han funderar på att flyga SFO-New York men då till frågan.
Går det att ta bort en person ena vägen i bokningen?

Ja, om det inte är bokat med amex-voucher.
 

Canadien

Medlem
En fråga åt en kollega, han och hans bror har en bonusresa med SAS i Maj till EWR i Biz.
Dock verkar det som vi ska till San Fransisco ungefär samtidigt så han funderar på att flyga SFO-New York men då till frågan.
Går det att ta bort en person ena vägen i bokningen?

Förstår inte riktigt frågan, men på en bonusresa måste alla resenärer resa exakt samma segment och i samma kabinklass. Dunkan inte ha 2 pers på utresan och endast 1 hem på returen.
 

DOEL

Medlem
Hej!

Har en bokad resa SAN-LAX-ARN-MMX om någon vecka. Har kollat runt lite och kollat med SAS men får inget riktigt besked vad som gäller med baggage. Resan san-lax är med utd eco medan lax-arn är business och arn-mmx är plus. I appen står det att jag har rätt till 2 väskor på första flighten och 4 väskor resterande, SAS sa att jag hade rätt till 3 väskor på
Utd och 4 på SAS. Blir inte riktigt klok på vad som gäller, trodde det var mest signifikanta resan som styrde och den måste ju vara lax-arn eller har jag missuppfattat något.
 

fcx

Medlem
Hej!

Har en bokad resa SAN-LAX-ARN-MMX om någon vecka. Har kollat runt lite och kollat med SAS men får inget riktigt besked vad som gäller med baggage. Resan san-lax är med utd eco medan lax-arn är business och arn-mmx är plus. I appen står det att jag har rätt till 2 väskor på första flighten och 4 väskor resterande, SAS sa att jag hade rätt till 3 väskor på
Utd och 4 på SAS. Blir inte riktigt klok på vad som gäller, trodde det var mest signifikanta resan som styrde och den måste ju vara lax-arn eller har jag missuppfattat något.

Most significant gäller inte i USA, där är det första segmentet som styr istället.
 

Diana

Medlem
Vad kan man boka via Tallinn respektive svenska SAS? vill boka en resa från Bali till Honolulu med layover i Tokyo (12 timmar). Är det skillnad i bokningsavgifter mellan de båda?
 
Vad kan man boka via Tallinn respektive svenska SAS? vill boka en resa från Bali till Honolulu med layover i Tokyo (12 timmar). Är det skillnad i bokningsavgifter mellan de båda?
Den routingen borde inte vara något problem för någon av dem. Har du Amex-voucher så är det Tallinn som gäller. Tallinn brukar dock inte vilja söka leg för leg i Business.
 
Toppen