Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

MrDollar

Medlem
Kul resa!
Eftersom du kör en Star alliance bokning kan du ju 3-4 månader innan avresa kolla om Lufthansa släpper Business direkt till/från DEN så slipper du eko legget :)
Flygbolag: SAS & United Kabinklass: Plus, Business & Ekonomi Avreseort: Stockholm (ARN) / Göteborg (GOT) Destination: Denver (DEN) Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur Antal poäng (per person): 65 000 (2-4-1) Skatter&avgifter (per person): ca: 1607 (Inkl. avgifter och skatter) Antal resenärer: 1 När (avresans tidpunkt): Juli 2020 Bokad: Nov/Dec 2019 Det vankas en redig roadtrip genom allt nordväst om Denver. Sett fram att bila genom Wyoming, Montana Washington, ja allt där uppe, ett tag nu. Kanske inte optimal resväg men 3-4h ekonomi mellan IAD-DEN är inga problem, måste bara återkvala till Guldkortet så man kan loungea lite. Hoppas att nya Polaris loungen på IAD hinner öppna tills jag åker hem :)
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper ARN-CPH - SAS - Airbus A320NEO - Plus CPH-IAD - SAS - Airbus A330 - Business IAD-DEN - United - Boeing 777 - Ekonomi DEN-IAD - United - Boeing 777 - Ekonomi IAD-CPH - SAS - Airbus A330 - Business CPH-GOT - SAS - Canadair CRJ 900 - Plus
 
Kul resa!
Eftersom du kör en Star alliance bokning kan du ju 3-4 månader innan avresa kolla om Lufthansa släpper Business direkt till/från DEN så slipper du eko legget :)

Kollade lite nogare på det nu. Förutom Lufthansa från MUC eller FRA till DEN så flyger även United från DEN till FRA och LHR. Jag har inte sett någon boka in sig i United Business och speciellt inte i Polaris som det verkar vara DEN-LHR. Så mitt hopp ligger hos Lufthansa nu :)
Tack igen för du tipsa om detta !
 

Kimmen00

Medlem
Kollade lite nogare på det nu. Förutom Lufthansa från MUC eller FRA till DEN så flyger även United från DEN till FRA och LHR. Jag har inte sett någon boka in sig i United Business och speciellt inte i Polaris som det verkar vara DEN-LHR. Så mitt hopp ligger hos Lufthansa nu :)
Tack igen för du tipsa om detta !

I påsk blir det tredje gången på 2 år vi flyger till denver. Förra sporten blev det Skidåkning i Steamboat.. I somras gjorde vi en 3 veckors roadtrip genom Colorado och Wyoming. Och nu i påsk blir det skidor i Breckenridge.

Sommarresan var helt suverän med rodeos, forsränning, ridning i bergen, nationalparker, underbar natur, fanns så mycket att se och göra!
 

Senator

Moderator
I påsk blir det tredje gången på 2 år vi flyger till denver. Förra sporten blev det Skidåkning i Steamboat.. I somras gjorde vi en 3 veckors roadtrip genom Colorado och Wyoming. Och nu i påsk blir det skidor i Breckenridge.

Sommarresan var helt suverän med rodeos, forsränning, ridning i bergen, nationalparker, underbar natur, fanns så mycket att se och göra!

Alla gånger för övrigt ARN-fra-den med lufthansa.

Lätt OT, men Breckenridge ligger sjukt högt..
Steamboat: 6,900 feet (2,103 meters)
Breckenridge: 2,926 m

Nu pratar vi basplattan... stan.. Senast jag var där var på bröllop. Typ sommaren 2008. Bra microbrew..
 
I påsk blir det tredje gången på 2 år vi flyger till denver. Förra sporten blev det Skidåkning i Steamboat.. I somras gjorde vi en 3 veckors roadtrip genom Colorado och Wyoming. Och nu i påsk blir det skidor i Breckenridge.

Sommarresan var helt suverän med rodeos, forsränning, ridning i bergen, nationalparker, underbar natur, fanns så mycket att se och göra!

Har du något speciellt i Wyoming får du gärna tipsa om det ! :) I Colorado åkte jag runt i förra vintern så där blir nog ”bara” att åka igenom Rocky Mountain National park då den var stängd i vintras.

Hoppas kunna hitta flyg från EU till Denver , har satt alerts i AwardFares :)
 

Kimmen00

Medlem
Lätt OT, men Breckenridge ligger sjukt högt..
Steamboat: 6,900 feet (2,103 meters)
Breckenridge: 2,926 m

Nu pratar vi basplattan... stan.. Senast jag var där var på bröllop. Typ sommaren 2008. Bra microbrew..

Vi passade Breck och Vail i somras besökte det. Vail var otroligt mysigt och charmigt men snordyrt, minst dubbelt så dyrt som Steamboat att bo och åka skidor på vintern. .. Breck var för skidåkning lika fördelaktigt som Steamboat då barn fick gratis liftkort och skidhyra när vuxna köpte.
 
Toppen