Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

Tonton

Medlem
Även om ni har helt rätt kan man ändå tycka att det är fulspel av avis eftersom dom inte är tydliga med det. Dom vet att 97% inte läser villkoren i detalj.

Fast då tycker jag att 97% av alla som hoppar på kampanjen får skylla sig själva. Att läsa villkoren för olika kampanjer osv för man alltid göra. Det är ganska skevt att hacka på Avis för att de har varit tydliga i sina villkor?
 
Fast då tycker jag att 97% av alla som hoppar på kampanjen får skylla sig själva. Att läsa villkoren för olika kampanjer osv för man alltid göra. Det är ganska skevt att hacka på Avis för att de har varit tydliga i sina villkor?

Det är inte konkurrerande åsikter. Man kan tycka att Avis har en ohederlig kampanj (om man inte ser detta är man oerhört naiv) samtidigt som man kan tycka att folk ska läsa kampanjens detaljvillkor.
 

Kajsan

Medlem
Jag har inte fått del av de förmåner man får som frekvent Avis-kund, t ex fri weekendhyra och något mindre engångsavdrag på priset.

Finns det någon svensk email-adress?
Efterlyste min voucher på telefon i förrgår. Ska sändas ut efter tredje "bonusgrundade" förhyrningen. Har inte fått den på den angivna dagen den enligt Avis hade distribuerats. De var medvetna om fel i vissa fall, beställde ett nytt voucherutskick som skulle komma till mig inom 2-3 dagar. Uppmanades att ta förnyad kontakt på fredag denna vecka om den då inte dykt upp i mailen - eller att göra en förhyrning och därefter begära att det ska bli en gratis helghyra. Personen jag talade med angav att man ser i sina system om outnyttjad voucher finns och att de då kan återbetala. Men - sådant extra besvär tänker jag inte ge mig in i. Förra årets nyttjande av vouchern gjordes via länken i erhållet mail. Detta till trots gjorde uthyrningskontoret en debitering på mitt betalkort och det tog ett tag att få det fixat.

I övrigt nöjd med Avis (med undantag för Malaga prepaid där de lyckades hyra ut samma bil till mig 2 gånger under delvis samma period med olika mätarställningar). Efter att Amex kopplades in blev det fart på Avis.
 

Vindpilen

Medlem
Det är inte konkurrerande åsikter. Man kan tycka att Avis har en ohederlig kampanj (om man inte ser detta är man oerhört naiv) samtidigt som man kan tycka att folk ska läsa kampanjens detaljvillkor.

Även om jag kan hålla med om att de borde formulerat sig något tydligare (vid första anblick ser det onekligen ut som att det räcker med att de signar upp sig på Avis Preferred) så är det väl en självklarhet att läsa villkoren på en kampanj?
Så fort man öppnar villkoren är det väldigt lätt att se vad som gäller.

97 % läser nog inte användarvillkoren på 50+ sidor när man signar upp sig på saker (ex Facebook, Instagram etc) men jag hoppas innerligt att fler än 3 % läser villkoren på kampanjer och liknande. Annars skulle jag säga att det är 97 % chans att man gör något fel som gör att man inte får ta del av poängen.
 

Resetokig

Medlem
Vad är det billigaste dygnspriset ni hittat för hyrbilar, minst kategori C? Ser att Avis på flera stora flygplatser i USA har från 270kr/dygn och det känns som man inte kommer så mycke lägre än så.
 

Kajsan

Medlem
Efterlyste min voucher på telefon i förrgår. Ska sändas ut efter tredje "bonusgrundade" förhyrningen. Har inte fått den på den angivna dagen den enligt Avis hade distribuerats. De var medvetna om fel i vissa fall, beställde ett nytt voucherutskick som skulle komma till mig inom 2-3 dagar. Uppmanades att ta förnyad kontakt på fredag denna vecka om den då inte dykt upp i mailen - eller att göra en förhyrning och därefter begära att det ska bli en gratis helghyra. Personen jag talade med angav att man ser i sina system om outnyttjad voucher finns och att de då kan återbetala. Men - sådant extra besvär tänker jag inte ge mig in i. Förra årets nyttjande av vouchern gjordes via länken i erhållet mail. Detta till trots gjorde uthyrningskontoret en debitering på mitt betalkort och det tog ett tag att få det fixat.

I övrigt nöjd med Avis (med undantag för Malaga prepaid där de lyckades hyra ut samma bil till mig 2 gånger under delvis samma period med olika mätarställningar). Efter att Amex kopplades in blev det fart på Avis.
Vouchern tog inte 2-3 dagar, men väl 26. Giltighetstid 1 år fr okt 2019.
 

Homer

Medlem
På den omdesignade sidan Avis & SAS Eurobonus ser jag ingen möjlighet
att boka utan att skriva in namn, adress, kreditkortsinfo. osv. varje gång man bokar.

Visst finns det en ruta* att skriva in Preferred numret i, men det är inte som tidigare att
all info hämtas från ens profil när man gör det.
Hoppas det är jag som missat något:(



* Avis customer number
If you have a customer number please enter it here. We’ll link this booking to your Avis Preferred account, getting you priority service at the rental location.
 
Toppen