Senaste nytt

[First/Business/Premium Ekonomi] Lufthansa 2-for-1 kampanj 2019-11-22

Myllys35

Medlem
Boka via Lufthansa.com och du borde få upp båda alternativen beroende av rutt.

Ja det gick bättre :). Båda sidorna har dock rejält med brister, men men... saknar tex en kalendervy hos Lufthansa.

Får upp alternativ med Singapore via Momondo, men open jaw och kombination av olika klasser verkar omöjligt?
 

Mr Basic

Medlem
Sweet deal!
Hoppas på ngt liknande (nov 21) då jag gärna skulle fira Frk Basics 50-årsdag med en resa i First. :)
Om det beror på catering/strejk får jag väl hoppas på sådan i början av 2021 :p
 

emj84

Medlem
Hej,
Lite funderingar, det diskuteras ju alltid om LH F på forumet, och aldrig LX F eftersom de inte släpper award.
Om man skall boka cash biljett så går ju det.
Vad är att föredra LH eller LX?
Skillnader?
Får man tillgång till FCT om man åker via FRA, t.ex CPH-FRA-ZRH-SFO i LX?
 

Tonton

Medlem
Vad är att föredra Lufthansa eller LX?

Högst subjektivt. Varför inte testa båda? Jag tror inte du kommer bli missnöjd med någon.

Alltså det är ju två olika bolag. Olika service, olika kabiner, olika teman på mat etc. Kolla gärna reviews på YouTube!

En skillnad i intjäning (Förutsätter att du samlar till Eurobonus) - är att Swiss ger 200% och Lufthansa 300%.


Får man tillgång till FCT om man åker via FRA, t.ex CPH-FRA-ZRH-SFO i LX?

Yes - förutsatt att du reser med bolag inom Lufthansagruppen och att det är en genomgående biljett med F-avgång från Zurich samma dag.
 

Senator

Moderator
Hej,
Lite funderingar, det diskuteras ju alltid om LH F på forumet, och aldrig LX F eftersom de inte släpper award.
Om man skall boka cash biljett så går ju det.
Vad är att föredra LH eller LX?
Skillnader?
Får man tillgång till FCT om man åker via FRA, t.ex CPH-FRA-ZRH-SFO i LX?

Högst subjektivt. Varför inte testa båda? Jag tror inte du kommer bli missnöjd med någon.


Alltså det är ju två olika bolag. Olika service, olika kabiner, olika teman på mat etc. Kolla gärna reviews på YouTube!

En skillnad i intjäning (Förutsätter att du samlar till Eurobonus) - är att Swiss ger 200% och Lufthansa 300%.


Yes - förutsatt att du reser med bolag inom Lufthansagruppen och att det är en genomgående biljett med F-avgång från Zurich samma dag.

Precis som @Tonton skriver är det subjektivt. Anledningen att just många här väljer Lufthansa när man bokar dessa kampanjer är att de flesta sparar poäng/status på EuroBonus. Därmed blir det långt mer förmånligt med poäng på Lufthansa jämfört med Swiss.

Jag har ca 15-20 segment på båda senaste 7-8 åren. I mitt tycke är Swiss väsentligt bättre. Hårdvara, mat & dryck ombord, service ombord och på flygplatsen. Jag tycker SWISS FCL E är långt trevligare än vad FCT är.

Det som saknas på Swiss är i mitt tycke:
1. ”The last mile”: från lounge till stolen
2. Dryck i FCL E är inte så himla spännande
3. Sjuka Wi-fi priser ombord

Utöver väljer jag Swiss över Lufthansa alla dagar i veckan om båda flyger till samma destination.

hur är min stay reglerna på den här? någon som vet?

MINIMUM STAY
TRAVEL FROM TURNAROUND MUST COMMENCE NO EARLIER THAN 6
DAYS AFTER ARRIVAL AT THE TURNAROUND.
OR - TRAVEL FROM TURNAROUND MUST COMMENCE NO EARLIER
THAN THE FIRST SUN AFTER ARRIVAL AT THE
TURNAROUND.
 

Tonton

Medlem
Jag tycker SWISS FCL E är långt trevligare än vad FCT är.

Håller med på ovan punkter. FCL E är riktigt trevligt. Gillar verkligen den loungen. Restaurangdelen slår FCT alla dagar i veckan, både när det kommer till miljö, men också kvalitet på maten. Jag har dock vara varit i FCL E en gång.

mitt extratips för någon som ska resa till ZRH är att börja i FCL A en snabbis och sedan be Swiss fixa transport till FCL E :) Fungerar åt det hållet, men inte FCL E -> FCL A
 
Toppen