Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Atom

Medlem
Ringde för första gången kundtjänst. 10 min innan stängning, tänkte att de säkert ej kommer svara ens som storbolag brukar. Tog några sekunder innan de svarade och de löste mitt ärende (ändring av mat till veg till medpassagerare). Creed till SAS som fixade det så bra och snabbt. Mitt förtroende till bolaget ökade. Är van vid att alla andra bolag man försöker ringa till är rena helvetet. Märkligt hur man kan bli så glad över att något bara fungerar.
 

Tonton

Medlem
SAS har uppdaterat hemsidan och förtydligat vad som gäller kring att ge bort EBS/EBG som EBG/EBD.

Tydligt och bra!

Ge bort medlemskap | SAS

Skärmavbild 2019-11-20 kl. 10.10.52.png


Skärmavbild 2019-11-20 kl. 10.11.07.png
 

gnisten

Medlem
SAS ställde in vår flight IAD-CPH 14/12.
Besked om inställd flight kom 13/12 vid lunchtid.
Kl 16 var vi ombokade till United IAD-AMS och vidare med SAS till CPH.
Ankom CPH 15/12 men en total försening 5,5 timmar.

Igår skickade jag in claim och begärde ersättning eftersom förseningen
var mer än 4 timmar.
Fanns ju tre alternativ till ersättning: EUR600 cash, EUR1200 voucher
eller 60.000 poäng.

Begärde 2x60.000 poäng och idag 18/12 kom poängen in på mitt konto.

Som bonus så var United-flighten revenue (bokningsklass J).

Snabbare kan det ju knappast gå, tack SAS.
 

WF789

Medlem
På ARN-OSL på torsdag kveld ble en 737 erstattet med A320 og setereservasjoner flyttet tilfeldig rundt. Ved gate ble 5-6 personer ropt opp og bedt om å henvende seg hvor personalet beklagde at de var flyttet og tilbød dem nye seter. Så 3 stykker med diamond-tagg, så jeg regner med de ropte opp alle med diamant for å sikre dem ok seter.
 

Senator

Moderator
Från att vilja kräkas till fixat. Bra där SAS!

Den 20:e december skulle vi flyga SK899 ARN-BGO i SAS Plus. Vi tajmade flighten med sovtider och eftersom vi skulle vara borta bara i två dygn reste vi utan barnvagn och incheckat bagage. Allt såg bra ut, och vi gick till gate. För dagen var det en B737-700.

15 min innan avgång ser jag att hela crew kliver av, medan det fortfarande står "Go to gate". Cockpit är helt mörk. Jag frågar kvinnan vad som händer, hon säger "vi skall snart boarda. Väntar bara på ok från crew". 15 min senare samma sak. 5 min efter utsatt avgångstid så kommer utropet "Jag måste tyvärr meddela att SK899 har blivit inställt pga tekniska problem, ni kommer bli ombokat. Kolla er telefoner och mail för uppdateringar". :mad:

1. Varför väntar SAS med att informera gaten, först 20 min efter crew redan har gått?
2. Varför splittrar sen SAS vår PNR i två: sambo på en och jag och Mini på en annan så det är omöjligt för SAS ens själva hålla reda på oss med säten och dyl?

Den gode nyheten är att vi kommer med första och bästa ARN-OSL-BGO connection. Den dåliga nyheten var att vår härliga seat block var borta, mittsätteryttare och olika rader. Det gick att lösa ombord och Mini fick sin tuppis till slut ombord resan till OSL.

Så jag lämnade in begäran om EU261/2004 i tisdags, och bad om SAS vouchers denna gången. Förra gången fick jag ingenting för INF men till min stora överraskning fick jag €1.500 i vouchers. Jag köpte SAS Plus på F&F kampanjen så bra avkastning :)

SAS fortsätter vara det bolag som i mitt tycke hanterar denna typ av situationer bäst, efter situationen uppstår. Sen har jag en del att önska om hur man hanterar det när det uppstår. Men jag väljer den positiva linjen här.
 
Toppen