Senaste nytt

Inofficiell BC träff Hong Kong 30e nov 2019

MarDrum

Medlem
Undrar lite hur jag tänkte när jag bokade en prepaid Rate på Cordis i Mongkok, med tanke på läget. Inte bara lite naivt gick tankegången, att det här går nog över......
 

Tonton

Medlem
Undrar lite hur jag tänkte när jag bokade en prepaid Rate på Cordis i Mongkok, med tanke på läget. Inte bara lite naivt gick tankegången, att det här går nog över......

Trevligt ställe normalt sett - men just nu nära i Epi-centrum av allting. Nathan road är inget roligt...

Här har du en bild från Nathan Road i förrgår - mellan Jordan och Yau Ma Tei

Skärmavbild 2019-11-16 kl. 23.47.48.png

Källa: Hong Kong protesters hurl petrol bombs after police fire tear gas to clear rally - Reuters
 

MarDrum

Medlem
Trevligt ställe normalt sett - men just nu nära i Epi-centrum av allting. Nathan road är inget roligt...

Här har du en bild från Nathan Road i förrgår - mellan Jordan och Yau Ma Tei

Visa bifogad bild 100009
Källa: Hong Kong protesters hurl petrol bombs after police fire tear gas to clear rally - Reuters


Ser inget roligt ut. Rätt värdelöst att inte varken ta sig från eller till hotellet. Men men de som är bofasta har ett helt annat läge... Känns rätt kolonialt att tycka synd om sig självt i detta politiska läget.
 

Tonton

Medlem
Ser inget roligt ut. Rätt värdelöst att inte varken ta sig från eller till hotellet. Men men de som är bofasta har ett helt annat läge... Känns rätt kolonialt att tycka synd om sig självt i detta politiska läget.

Fördelen med just Cordis är ju att MTR finns där precis - ifall de är igång. Utöver det så är det tillräckligt långt norr ut för att du nog ska kunna ta långa vägen "runt" för att ta dig till ön, runda gamla flygplatsen, ifall du planerar att åka dig.
Skärmavbild 2019-11-17 kl. 00.00.40.png
 

Hafermann

Medlem
Undrar lite hur jag tänkte när jag bokade en prepaid Rate på Cordis i Mongkok, med tanke på läget. Inte bara lite naivt gick tankegången, att det här går nog över......
Har också en prepaid på Hyatt Centric. Men känns det för osäkert när det närmar sig bokar jag ngt annat.
 
Toppen