Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Bimbimbap

Medlem
Thai har inte släppt ngt för dec -20 än.

När jag söker på SAS sida så får jag upp detta.. (söker från London för vi kommer förmodligen befinna oss där då) men får upp att det inte går att betala med poäng för Phuket..

När släpps resor för Thai?
 

Attachments

  • SAS.JPG
    SAS.JPG
    24,9 KB · Visningar: 276

Hafermann

Medlem
När jag söker på SAS sida så får jag upp detta.. (söker från London för vi kommer förmodligen befinna oss där då) men får upp att det inte går att betala med poäng för Phuket..

När släpps resor för Thai?

Det går absolut att boka till Phuket med poäng. Thai släpper oftast sina awardplatser 337 dagar innan.
 

squeezen

Medlem
Jag söker via den sidan men får inte upp något för Phuket. Någon som vet hur det funkar med giltighetstiden - min voucher går ut 31/12 2019 för bokning och sedan är den giltig i ett år för resan. Får man använda den för en hemresa som sträcker sig till januari 2021 eller måste hemresan också ske inom 2020?
Om den förfaller 31/12 måste du använda den innan dess men resan kan äga rum hur långt fram som helst (förutsatt det finns/släppts platser).
Med det sagt lär det inte gå att boka en t/r med hemresa nån gång 2021 då det kommer vara 13 månader fram i tiden och inga säten finns så långt innan.
 

MrDollar

Medlem
Är du säker att du använder SAS Star Alliance och inte bara väljer Poäng på sas.se ?

lonhkt.PNG

error404.PNG
Jag söker via den sidan men får inte upp något för Phuket. Någon som vet hur det funkar med giltighetstiden - min voucher går ut 31/12 2019 för bokning och sedan är den giltig i ett år för resan. Får man använda den för en hemresa som sträcker sig till januari 2021 eller måste hemresan också ske inom 2020?
 

Tonton

Medlem
Vet att detta diskuterats tidigare men verkar det inte lite som att den väldigt vänliga servicen i Tallinn har sviktat lite på slutet? Eller är det bara jag som har haft otur? Sist jag ringde ville agenten inte ens söka på resor i oktober 2020 med hänvisning till att ”inga bra biljetter har ändå släppts så långt fram i tiden”.

haha - ja, det verkar minst sagt vara några stolpskott där.

Vill exempelvis minnas att @Mattias Holmén hade någon i telefon som sade "LOT har ingen riktig business class". Intressant att förstå sig vad hen grundade den beskrivningen på.

Samtidigt bör det också nämnas att det finns några riktiga guldkorn där! Hamnade sist i en diskussion om waitlist - där både agenten och supervisor sa att det inte fungerar hos Eurobonus. Jag övertalade dem att vi skulle försöka och de var genuint intresserade av att lära sig mer om det. Jag mailade sedan över lite gamla mail från bekräftelser där det fungerade med waitlist. Jag fick min resa bokad (med waitlist) och de var nöjda över att ha lärt sig något nytt. Så ska det fungera! :)
 

Hafermann

Medlem
haha - ja, det verkar minst sagt vara några stolpskott där.

Vill exempelvis minnas att @Mattias Holmén hade någon i telefon som sade "LOT har ingen riktig business class". Intressant att förstå sig vad hen grundade den beskrivningen på.

Samtidigt bör det också nämnas att det finns några riktiga guldkorn där! Hamnade sist i en diskussion om waitlist - där både agenten och supervisor sa att det inte fungerar hos Eurobonus. Jag övertalade dem att vi skulle försöka och de var genuint intresserade av att lära sig mer om det. Jag mailade sedan över lite gamla mail från bekräftelser där det fungerade med waitlist. Jag fick min resa bokad (med waitlist) och de var nöjda över att ha lärt sig något nytt. Så ska det fungera! :)
@Tonton, hur fungerar det med waitlist och awards? Jag som tycker jag har bra koll annars blir nyfiken ock kan kanske lära mig något nytt?
 
Toppen