Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Gizmo79

Medlem
Bara du kan säga om det är värt en ev ombokn/avbokn avgift. Under sommartid borde det gå att snickra ihop en resa, det är ju rätt långt kvar så nån routing borde kunna lösa sig. Dock kanske kräver lite flexibilitet med Transittider och avresedatum då ni är 3.

Jo det är sant. Det var mest om jag har rätt med tänket gällande kostnaderna. Har inte full koll på alla regler/avgifter.
 

Aber

Medlem
Rätt, men du behöver inte boka nån retur. Boka enkel först och sedan ringer du in och lägger på hemresan när den släpps. Till Australien brukar Singapore Airlines ha bra tillgänglighet i Business, men de släpper redan 355 dagar innan avresa ca, så då finns inga anslutningar med SAS till t ex LHR eller FRA. Så då får du boka från t ex London vid T-355, lägga på hemresa vid T-355 för den, sedan lägga på anslutningar vid T-330 eller T-300 när SAS släpper dessa...

Många ombokningar blir det. Lufthansa släpper tidigare än SAS så med dem kan det gå att hitta anslutningar.
Tja igen!

Skapade mig ett Expertflyer-konto och där menar de på att sing air släpper sina awardbiljetter 337dagar innan. Bugg eller begränsning hos EF?
 

Johans00

Medlem
Bokade nyss om en Star Alliance Award resa och hamnade i bråk med en agent som ville ha 450 i service fee OCH 150 som ombokningsavgift?!?! Orkade inte bråka då han var stensäker på sin sak och hävdade bestämt att det kostade 600 att boka om en resa så lät den gå igenom. Vill bara dubbelkolla att detta inte är något nytt påfund jag missat, bokade senast om samma resa i måndags och då var det 150 som gällde.
 

Tonton

Medlem
Bokade nyss om en Star Alliance Award resa och hamnade i bråk med en agent som ville ha 450 i service fee OCH 150 som ombokningsavgift?!?! Orkade inte bråka då han var stensäker på sin sak och hävdade bestämt att det kostade 600 att boka om en resa så lät den gå igenom. Vill bara dubbelkolla att detta inte är något nytt påfund jag missat, bokade senast om samma resa i måndags och då var det 150 som gällde.

Vid ombokning så är det 150kr som gäller - ingenting annat. Bara att skicka in ett ärende till customer service.
 

Samosaguas

Medlem
Vet att detta diskuterats tidigare men verkar det inte lite som att den väldigt vänliga servicen i Tallinn har sviktat lite på slutet? Eller är det bara jag som har haft otur? Sist jag ringde ville agenten inte ens söka på resor i oktober 2020 med hänvisning till att ”inga bra biljetter har ändå släppts så långt fram i tiden”.
 

Hafermann

Medlem
Vet att detta diskuterats tidigare men verkar det inte lite som att den väldigt vänliga servicen i Tallinn har sviktat lite på slutet? Eller är det bara jag som har haft otur? Sist jag ringde ville agenten inte ens söka på resor i oktober 2020 med hänvisning till att ”inga bra biljetter har ändå släppts så långt fram i tiden”.
Jag fick ett vänligt bemötande. Dock väldigt bestämt, och en förklaring att jag skulle vara nöjd att man trots allt bokade leg för leg. Har kanske bara haft flyt tidigare, men tycker nog också att man varit mer tillmötesgående tidigare även om de inte på något sätt var mindre vänliga i mitt senaste samtal.
 

Bimbimbap

Medlem
Jag och Sambon håller på att boka vår första 2-4-1 voucher som går ut 31a December. Vi hade tänkt använda detta som en bröllopsresa och funderar på att åka antingen till Bali eller Thailand. Har två frågor som någon vänlig själ kanske kan hjälpa med:

1. Testar både uniteds hemsida och Sas nya star alliance sökmotor - det verkar som att det längsta man kan söka på är 12 månader fram? Dvs enbart resor som sträcker sig till November. Finns det något sätt att se/boka resor i December?

2. Märker att det inte längre går att att boka resor till Phuket. Har för mig att det gick att flyga business med Thai Airways förr? Finns det något sätt att komma åt detta för att åka till Phuket?

Slutligen uppskattas verkligen tips för första-gångs bokare :)
 

Friskytten

Medlem
1. Testar både uniteds hemsida och Sas nya star alliance sökmotor - det verkar som att det längsta man kan söka på är 12 månader fram? Dvs enbart resor som sträcker sig till November. Finns det något sätt att se/boka resor i December?

2. Märker att det inte längre går att att boka resor till Phuket. Har för mig att det gick att flyga business med Thai Airways förr? Finns det något sätt att komma åt detta för att åka till Phuket?

1. Nej tyvärr inte

2. Var har ni kollat ? Finns massor med alternativ, t ex Thai eller Singpore business från respektive hub.

Skärmklipp.PNG
 

Hafermann

Medlem
Jag och Sambon håller på att boka vår första 2-4-1 voucher som går ut 31a December. Vi hade tänkt använda detta som en bröllopsresa och funderar på att åka antingen till Bali eller Thailand. Har två frågor som någon vänlig själ kanske kan hjälpa med:

1. Testar både uniteds hemsida och Sas nya star alliance sökmotor - det verkar som att det längsta man kan söka på är 12 månader fram? Dvs enbart resor som sträcker sig till November. Finns det något sätt att se/boka resor i December?

2. Märker att det inte längre går att att boka resor till Phuket. Har för mig att det gick att flyga business med Thai Airways förr? Finns det något sätt att komma åt detta för att åka till Phuket?

Slutligen uppskattas verkligen tips för första-gångs bokare :)
Kolla via FRA och MUC med Thai.
 
Toppen