Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Tonton

Medlem
Du blir inte hämtad då det är osannolikt att planet inte får en vanlig gate vid ankomst. Hursomhelst kör de aldrig till FCT, endast till FCL eller Exit. Frukosten är inte bättre på FCT än på FCL och FCT har ingen utsikt. Skillnaden är att från FCT får du alltid bil ut, från FCL får du troligtvis gå till gate.

nja, sanning med modifikation. De kan lösa så att man nästintill hela vägen fram till FCT.

Jag har blivit erbjuden detta två gånger i rad nu när jag har haft connection i FRA .
 

Vixit

Medlem
nja, sanning med modifikation. De kan lösa så att man nästintill hela vägen fram till FCT.

Jag har blivit erbjuden detta två gånger i rad nu när jag har haft connection i FRA .

Det finns en utgång nära FCT, men man måste ändå gå på utsidan förbi taxikön och deras ”hak”, sen ta hissen upp till FCT och där gå genom en (väldigt smidig) säkerhetskontroll det första man gör. Eller har du hittat ett sätt att komma till FCT på insidan (utan exit)? :eek:
 

Glenn E

Medlem
Jag har en revenue biljett med Lufthansa första klass som utgår från Gardemoen. Hur är deras Limousine service? Vilken typ av fordon används? Hur långt bort plockar de upp?
 

Trumis

Medlem
Hej,

släpper LH sina F-awardbiljetter vid en viss tidpunkt på dagen eller ska man ringa direkt när Tallinn öppnar på morgonen för att se vad som finns?

Har jag uppfattat det rätt av kommentarerna här i tråden att LH släpper oftast 14 dgr innan men det kan också vara senare, kanske 1-4 dagar innan själva resdatumet?
 
Toppen