Senaste nytt

Malmö-Stockholm EBG intensivkvalificering

Rebel

Medlem
Om du inte måste dra in EBG på segment så gör det på poäng.
En resa ut i Europa med mellan landing ger 5625 poäng om du redan är EBG (+25%)
7.2 resor ger 45000 poäng. Så en resa per dag i en vecka och du är hemma, nästan.

Det finns resor för mellan 2200 och 3000 beroende på tid och destination. Pris runt 20 000
Kan du pricka några Now och Never kan det bli billigare

Nackdel?? Du kommer tröttna på mat Boxen i plus.o_O
 

Tongen2

Medlem
Wow detta ska bli spännande att följa! Kör hårt!
Håller med tidigare kommentarer att få in fler ben på samma bokning. Känns ju "enklare" kanske
 

Skogi

Medlem
Hur många poäng behöver du för att komma upp i 45.000?

För att vara konkreta - hur mycket poäng behövs, Vad har du för intjäningsperiod, och vad är din budget?

Saknar omkring 40k poäng. Kreditkort är inget alternativ för oss som fortfarande cyklar med stödhjulen på. Känns därmed som att segment blir billigare att flyga ihop än rena poäng. Ny kvalificeringsperiod i februari men är som sagt ganska begränsad med nytt jobb osv.

Är glad om jag kommer under 20k. Tänkte att jag skulle försöka pricka in 23 december 2019 – 12 januari 2020 så blir det ju en fartfylld vecka men en och annan Carlsberg i loungen på Arlanda.

T/R Ronneby-Arlanda-Köpenham-Ålborg går att göra på en dag på samma biljett. Tror att det går även från Kalmar och Sundsvall.

Förstår jag rätt att SAS räknar alltså varje leg som en enkelresa även fast det är under samma bokning? Ronneby-Arlanda-Köpenham-Ålborg T/R räknas alltså som 6 flights?
 
Last edited:

Abbs

Medlem
Saknar omkring 40k poäng. Kreditkort är inget alternativ för oss som fortfarande cyklar med stödhjulen på. Känns därmed som att segment blir billigare att flyga ihop än rena poäng. Ny kvalificeringsperiod i februari men är som sagt ganska begränsad med nytt jobb osv.

Är glad om jag kommer under 20k. Är redan silvermedlem så tänkte att jag skulle försöka pricka in 23 december 2019 – 12 januari 2020 så blir det ju en fartfylld vecka men en och annan Carlsberg i loungen på Arlanda.



Förstår jag rätt att SAS räknar alltså varje leg som en enkelresa även fast det är under samma bokning? Ronneby-Arlanda-Köpenham-Ålborg T/R räknas alltså som 6 flights?
Om du saknar 40k poäng så flyger du ju knappt. Vad ska du med EBG? Att lägga pengar på 40 legs men inte kunna skaffa ett kreditkort är sjukt ologiskt.

Det här är ren galenskap.
 

B79

Medlem
Är glad om jag kommer under 20k. Är redan silvermedlem så tänkte att jag skulle försöka pricka in 23 december 2019 – 12 januari 2020 så blir det ju en fartfylld vecka men en och annan Carlsberg i loungen på Arlanda.
Jag förstår inte riktigt... Du skriver att du behöver det får att få lifetime Gold status.
Men då kan du inte vara Silver just nu... Blir det ditt FÖRSTA år som Gold?
 

Skogi

Medlem
Jag förstår inte riktigt... Du skriver att du behöver det får att få lifetime Gold status.
Men då kan du inte vara Silver just nu... Blir det ditt FÖRSTA år som Gold?

Ursäkta felskrivning från mitt håll, är GULDmedlem just nu, men tänkte försöka pricka in 23 december 2019 – 12 januari 2020 under vinterledigheten.
 
Toppen