Senaste nytt

Inofficiell BC träff Hong Kong 30e nov 2019

RobRoy

Medlem
Om vi ska titta lite mer specifikt på denna träff och oroligheterna i staden.

Central är ju nära Beer Bay vid Pier 3 som är där vi tänkt att samlas.
Finns det något i dagsläget som säger att vi absolut inte bör befinna oss där nere vid piren?

- i skrivande stund- Nej, absolut ingenting. Det området har varit helt förskonat.

Hur är det med området ovanför, tänker mest på LKF och nattlivet där. Är det ett område man bör undvika på en lördag kväll?

- Hittintills har det inte hänt mycket i det området på kvällarna. Förrutom Halloween, men då var det bara polisavspärrningarna som som ställde till det.

Hur är det med star-ferry, har de varit utsatta för något eller kan man hoppas på att de ska kunna operera som vanligt?

- De går som vanligt. Problemet är att det blir löjligt mycket folk på dem när MTR stänger. Att ta sig över/under vattnet är ibland problematiskt på helgerna...

Om man fortfarande vill bo "centralt" finns det något område som är att föredra?
Wan Chai? Admiralty? Tsim Sha Tsui?

- Jag skulle inte rekomendera något av de tre områdena då de har varit hotspots för demonstrationer var och varannan helg.

- Det är många frågor här och många som tror sig kunna svara, men i sanning så är det ingen som vet vad som kommer att hända mer än en dag eller två i förväg. Allt förändras hela tiden. Vad som gällde igår, gäller inte idag och fungerar inte som grund för vad som kommer att hända imorgon... mitt jobb påverkas avsevärt av vad som händer (jobbar på ett av universiteten) men mitt privatliv har hittintills knappt påverkats alls. Jag skulle inte avråda någon från att komma hit, men ni behöver planera för att det är lite krångligare än vanligt att ta sig runt.
 

henke12

Medlem
Lkf och pirerna/star ferry har varit lugnt.
Jag passerar beer bay varje dag till jobbet. Jobbar skift så dygnets alla timmar
Inte sett nåt stök där!

jag skulle råda till hotell i sheung wan eller högre upp mot mid levels/lkf

skulle skippa wan chai, Admiralty.

har varit stökigt där under helger
Tst vet jag inte 100% men bör inte vara stort problem men då ael inte stannar där blir man nödd till att ta taxi/Uber till flygplatsen

ingen vet ju hur det utvecklar sig dock.
Om vi ska titta lite mer specifikt på denna träff och oroligheterna i staden.

Central är ju nära Beer Bay vid Pier 3 som är där vi tänkt att samlas.
Finns det något i dagsläget som säger att vi absolut inte bör befinna oss där nere vid piren?

Hur är det med området ovanför, tänker mest på LKF och nattlivet där. Är det ett område man bör undvika på en lördag kväll?
Hur är det med star-ferry, har de varit utsatta för något eller kan man hoppas på att de ska kunna operera som vanligt?

Om man fortfarande vill bo "centralt" finns det något område som är att föredra?
Wan Chai? Admiralty? Tsim Sha Tsui?
 

Tonton

Medlem
Jag satt precis och tänkte boka ut 28/11 hem 2/12. Medans jag satt och kollade på hotellalternativ så försvann först hemresan och därefter utresan.

Det var inte gjort att jag skulle ta mig till årets BC-träff! Bryter därmed min svit på 3 raka träffar i HK.
 

Johans00

Medlem
Jag satt precis och tänkte boka ut 28/11 hem 2/12. Medans jag satt och kollade på hotellalternativ så försvann först hemresan och därefter utresan.

Det var inte gjort att jag skulle ta mig till årets BC-träff! Bryter därmed min svit på 3 raka träffar i HK.
Jag hittar fortfarande platser ;)
fc44bbc7ab9a492fb9203e6e054253e4.png
 
Toppen