Senaste nytt

Förändring i hur man uppnår Elit-status på Lufthansa 2024

Vixit

Medlem
Det innebär att per 1/1 2021 har jag 7500 QP och 16 år Sen status. Då jag rjänat in ytterligare 2500 QP även som FTL konverteras det tilö Srn LT?

Jag tolkar det som Nej - du börjar isåfall 1/1/2021 med 7500 QP som LT-FTL. Från det datumet kommer alla nya QP i framtiden att läggas till och när du en vacker dag når 10,000 blir du LT SEN. De kommer inte att retroaktivt räkna ut hur många QP dina gamla flyg var värda.
 

ELOS

Medlem
Det var så jag menade
Så om man får LT FTL med 9900 QP 1/1 2021 behövs bara 100 QP till därefter för att få LT Sen
 

Senator

Moderator
Jag är faktisk chockad.. positivt chockad. Detta hade jag aldrig förväntat mig. Busenkelt, överskådligt men i mitt tycke raka motsatsen till hur intjäning av miles sker. Helt enkelt särskiljer "revenue" med hur miles ges, och inga krav på revenue för status. Ganska märkligt på ett sätt, men Miles & More skall ha cred för ett antal saker. O-tyskt är känslan.

Positivt i mitt tycke
Tydlig information nästan 14 månader innan detta börjar gälla. Här har SAS en del att lära
Enkelt och tydligt
Lojalitet mot egna bolagen belönas
Lifetime belönas

Vet ej om jag tycker det är bra
Skulle nog gärna se lite mer differentiering inom "Intercontinental". Lite bisarrt att en affärsklassresa till Tunis och Singapore är jämställda
Kanske lite väl enkla krav för SEN och HON
Ingen koppling till intäkter och status. M&M SEN är nya EBG/A3 Gold ;)
Synd att man inte räknar om "riktig" Lifetime. Jag har snittat nästan 2x SEN det flesta åren som nu inte belönas.

Men samtidigt, det blir inga miles till Miles & More om man åker massor av billiga biljetter så det är nog inte för de som vill samla på sig miles. Sen är uttagen sådär.

Vad betyder det personligen?
FTL for Life är klart. Får min 3 stjärna i februari 2020. Känns lite surt att det kräver några år till för Litetime SEN.
Jag har så långt i år 60 betalda segment på Lufthansagruppen:
48 inom Europa x 10
12 intercont, 9 F x 70 och 3 C x 50
480 + 630 + 150 = 1260
Summa summarum: det blir lite enklare för mig att nå HON om jag reser ungefär som jag gör idag. Kanske plockar jag bort AC och UA på transatlantisk nu (precis det beteende man är ute efter).

Tyvärr tror jag både HON och SEN kommer urvattnas av detta. Men som sagt applåder för enkelhet, transparens och framförhållning.
 

M.K

Medlem
Jag blir lite sugen nu på att jobba in status hos Lufthansa 2021. EBD eller LT-EBG och Senatorstatus blir nog ett val att fundera över för många av oss här på B.C. Jag gillar nya statusintjäningen på M&M.
 

EBGGOT

Medlem
Detta verkar tokigt generöst! Fattar jag det rätt, GOT-FRA-BKK tor i billigaste business = 120p. Senator gräns går vid 480p Mao 4 business longhaul per år = klar
 

ELOS

Medlem
Kanske blir Casablanca en favorit?

upload_2019-11-12_11-15-46.png
 
Toppen