Senaste nytt

Kreativ felparkering

Ubbe

Medlem
Såg just en snubbe som kom i en van från gatukontoret i en västsvensk stad och parkerade i en vändzon nära ett Sushi ställe. Nästan direkt så kommer det fram en kvinnlig Securitasvakt och säger till att "här får du inte stå, flytta bilen genast". Jodå säger killen och kör fram någon meter, kliver ur och plockar fram fyra koner ur skåpet, sätter ut dessa runt bilen och drar snabbt ett band mellan dessa. Jobb på gång säger han till vakten som sätter sig i bilen och sakta kör iväg. Jävla subba hör jag honom muttra innan han går in på Sushistället. Kommer ut igen efter några minurer med en påse i handen, slänger in koner och band i skåpet och åker glatt därifrån.
Funderar på om man skulle skaffa sig en Van med typ texten brunrensning AB eller nått liknande.. :cool:
 

Gnopps

Medlem
Inte särskit snyggt gjort av van-chauffören.

En kompis till mig var trött på att det aldrig fanns parkeringsplats när han kom hem från jobbet. En kväll gick han således helt sonika in och hämtade vit sprayburk och två kartongbitar. Därefter målade han en egen p-plats och ställde bilen där. Tydligen hade fastighetsägaren uppmärksammat att det alltid var min kompis bil som stod i den nya parkeringsplatsen och förstått vad som hänt (låt oss säga att min kompis är rätt kreativ av sig), så platsen togs snart bort...
 

lnixon

Medlem
Häromdagen var min kusin och hennes man i North-East Philadelphia (tydligen inte den bästa delen av stan) och kom tillbaka till bilen just som de höll på att få en parkeringsbot. Men samtidigt dök "den största och svartaste man jag någonsin sett" (min kusins ord) upp, höll fram en quarter och sa "Vänta, det är min farbrors bil; jag skulle just fylla på mätaren".

Och där stod de runt bilen; kusin, kusinman, P-vakt och svart man. P-vakten tittade på den svarte mannen. Tittade på kusinmannen, som är mycket vit. "Oooookay?".

Men de slapp boten!
 
Toppen