Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

emj84

Medlem
Hej på er, ibland läser man saker här på BC som man sen förtvivlat inte kan hitta igen.

Vet att jag sett en sammanställning av när de olika flygbolagen i A* släpper sina award biljetter. Någon som på rak arm vet var det står? Inte i denna tråd?
 

Gizmo79

Medlem
Kollar biljetter till Bangkok i sommar. Hittar inte mycket när jag söker GOT - BKK, dock finns det en del GOT - SIN.
När jag sen kollar anslutningar separat mellan SIN - BKK så finns det ju flera flighter dagligen att välja på.
Nån som har en idé varför dessa inte kommer upp som förslag när jag söker på SAS, känns ju som en väldigt rimlig routing.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gizmo79

Medlem
Pratade med Tallin förut och mycket riktigt så hittade hon inget till BKK. Bad henne då kolla via SIN dit jag hade hittat platser (i business) och sen som sagt så fanns det ju gott om anslutningar därifrån. Fick då till svar att det är en ogiltig routing, pga av backtracking. Efter att ha ifrågasatt om det verkligen kunde stämma så satte hon mig på vänt och kom efter en stund tillbaka och sa att hon kunde göra ett undantag och godkänna den.
 

Tonton

Medlem
Räknas det som backtracking? Då lär man ju inte få åka till Asien via London heller då i princip. Det verkar helt avigt.

Det handlar nog mest om dagsform hos Tallin och hur man lägger fram det.

Det vi kan konstatera är att det har kommit tydliga instruktioner om att de ska bli hårdare. Som alltid när liknande besked görs i en organisation så tar man ofta tag i det lite väl hårt i början, innan man finner en bättre balans.
 

Hafermann

Medlem
Det handlar nog mest om dagsform hos Tallin och hur man lägger fram det.

Det vi kan konstatera är att det har kommit tydliga instruktioner om att de ska bli hårdare. Som alltid när liknande besked görs i en organisation så tar man ofta tag i det lite väl hårt i början, innan man finner en bättre balans.
Så är det definitivt. När jag bokade Nrt-Cph via Bryssel igår, såg jag 5 platser på direktflight i C från Bryssel till Köpenhamn på SAS egen sida. Dessa kunde Tallin trots 2 HUACA inte boka pga restriktioner från SAS enl. agent.
Istället bokades jag på BRU-VIE-CPH. Helt galet och verkligen moment 22.

Hur som helst sade agenten även att man också fått instruktioner att egentligen inte boka leg för leg om hela resan är i samma kabin. Då ska man egentligen bara kunna boka det som syns på hemsidan. Mixade kabiner eller enbart F är det egentligen som gäller om man bokar via Tallin. Fick av den anledningen också betala de 375kr i avgift vilket jag tidigare kommit undan då jag hänvisat till att jag inte kunnat boka rutten på webben.
 

ramo

Medlem
Hej, planerar ringa in och boka en resa i F nästa år, kan någon klargöra exakt vilka extra avgifter som egentligen gäller? Hittar allt mellan 450kr, 375kr och 150kr.. Bra att veta så man kan svara agenten.
Resan går ej att boka online eftersom ena leg är F. Tacksam för svar.
 

Abbs

Medlem
Hej, planerar ringa in och boka en resa i F nästa år, kan någon klargöra exakt vilka extra avgifter som egentligen gäller? Hittar allt mellan 450kr, 375kr och 150kr.. Bra att veta så man kan svara agenten.
Resan går ej att boka online eftersom ena leg är F. Tacksam för svar.
450kr plus skatter och avgifter.
 
Toppen