Senaste nytt

Bästa flygbolag i economy mellan Kuala Lumpur och Singapore?

Kimmen00

Medlem
Vi flög Air Asia mellan Kul och Sin. Funkade utmärkt. Bra och nytt flyg, smidig checkin, macka och vatten på planet..
 

Glenn E

Medlem
EA071297-8ED5-42E6-AE0D-2450E123E06D.png
Firefly flyger från Subang till någon annan flygplats i Singapore.
 

Alf

Medlem
Visa bifogad bild 99493 Firefly flyger från Subang till någon annan flygplats i Singapore.

Detta flyg är ett turboprop, ATR-72. Jag tar hellre bussen än sätter mej i ett turbopropplan i denna region med tanke på att det i stort sett alltid är åskaktivitet på dessa breddgrader. Då är det rena självplågeriet att sätta sej i ett turboproplan om man inte tycker det är roligt att åka torktumlare.
 

MartinH

Medlem
Detta flyg är ett turboprop, ATR-72. Jag tar hellre bussen än sätter mej i ett turbopropplan i denna region med tanke på att det i stort sett alltid är åskaktivitet på dessa breddgrader. Då är det rena självplågeriet att sätta sej i ett turboproplan om man inte tycker det är roligt att åka torktumlare.
Jag tycker Firefly är lite småmysiga faktiskt. Visst, det är inte bekväma säten på dessa små plan, men det brukar gå fort. Har flugit dem ett flertal ggr fram o tebax i regionen, KL, Penang, Langkawi o Phuket, aldrig haft nåt problem.
Jag har även tagit buss mellan Malacca och KL, ganska bekvämt ressätt (antar att det är samma från/till Singapore). Men ska jag specifikt till SIN så hade jag nog flugit.
 

Glenn E

Medlem
Detta flyg är ett turboprop, ATR-72. Jag tar hellre bussen än sätter mej i ett turbopropplan i denna region med tanke på att det i stort sett alltid är åskaktivitet på dessa breddgrader. Då är det rena självplågeriet att sätta sej i ett turboproplan om man inte tycker det är roligt att åka torktumlare.
Roligt Tycker jag. Liseberg är också bra. Torktumlare har jag inte provat. Överdrivet
 
  • Gilla
Reactions: Alf
Om tanken är att ta sig till endera flygplatsen för att sedan hoppa på ett annat flyg ut i världen så hade jag flugit. Jag har flugit den sträckan med AirAsia, Silk Air, Malaysian Airlines, JetStar och Singapore Airlines. Bäst har jag faktiskt trivts på Silk Air, men på denna korta sträcka så är det främst tidtabell, i viss kombination med priset, som varit avgörande för mig.

Om tanken däremot är att ta sig in i och spendera tid i någon av städerna så hade jag tagit bussen. Mycket trevligare alternativ. Jag har rest med buss ett antal gånger också och för oss har det aldrig varit problem att resa med var sin stor resväska och handbagage. Om det har varit krångel med bagaget så har det inte berott på bussresan eller bussen som sådan utan att man måste plocka ut bagaget ur bussen och själv bära det över gränsen.

Jag har också rest med tåg ett antal gånger men det är många år sedan nu. Jag tyckte att det var ganska ok. Reste dock vanligtvis med nattåget så det gick ganska långsamt. Tågstationen i KL är ganska fin vill jag minnas.
 
Fly med Malaysian Airlines. De er med i OneWorld. Jeg har gjort det flere ganger for å få Tier Points på BA. Hvis du er OneWorld Emerald (BA gull) får du tilgang til den nye Qantas F loungen på SIN som åpner nå i November. Samt i KUL får man adgang til MH F loungen som er veldig bra. Jeg pleier å reise en slik tur når jeg er på ferie i Singapore. Da sjekker jeg inn tidlig i SIN, sitter i Qantas loungen noen timer, flyr MH C til KUL. Ligger over på flyplass hotellet, sjekker inn tidlig og sitter på MH F loungen før jeg flyr MH C tilbake til SIN på kvelden.:D

Og så er jo selvsagt OneWorld loungene mye bedre enn *A loungene både på SIN og KUL.
 
Toppen