Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Canadien

Medlem
Testade att boka PEK-SIN-Europa men det gick inte. Försökte hävda att det måste vara First, men då fann det tydligen availability på PEK-LHR i First med Air China. Argumentet att det måste vara SQ F gick inte.. Någon som har fått till något liknande senaste tiden?

Boka upp alla biljetter med Air China F först i en annan bokning. Ring sedan in och få till din routing med SQ, boka sedan av CA-bokningen. Behövs en del EB-poäng på kontot men borde funka.
 

Tonton

Medlem
Boka upp alla biljetter med Air China F först i en annan bokning. Ring sedan in och få till din routing med SQ, boka sedan av CA-bokningen. Behövs en del EB-poäng på kontot men borde funka.

hahah det sjuka är att dett fungerade för mig...

Tallin ville prompt boka mig med LH Frankfurt-Bogota på min vinterresa. Då bokade jag upp den platsen som fanns och ringde in till Tallinn. Därefter var alla problem borta.

Edit: ny affärside: För en kostnad om Xkr per plats så kan jag tillfälligt boka upp rutter som personen i fråga inte vill åka.:rolleyes:
 

matt

Medlem
hahah det sjuka är att dett fungerade för mig...

Tallin ville prompt boka mig med LH Frankfurt-Bogota på min vinterresa. Då bokade jag upp den platsen som fanns och ringde in till Tallinn. Därefter var alla problem borta.

Edit: ny affärside: För en kostnad om Xkr per plats så kan jag tillfälligt boka upp rutter som personen i fråga inte vill åka.:rolleyes:

Haha, taget. Fixar du 3 platser PEK-FRA, 1 plats PEK-LHR och 3 platser PEK-CDG som jag behöver i mitt fall. Alla i F ;)
 

aruba1

Medlem
Nytt från Tallinn idag. Maldiverna, Sri Lanka och Indien via Singapore är åter igen tillåtet.

Jösses vad de ändrar sig fram och tillbaka...
Ja, det är helt makalöst. Jag frågade så sent som förra veckan vad som är möjligt när det gäller routing till MLE. De sa att det går fint med både BKK och MLE. Nu är det nya bud.

Air India kan de inte heller boka längre - ”Not in the system”.

EB avdelningen på SAS verkar ge nya direktiv till Tallin varje dag. Vilket skämt! Det är nog dags att sluta med SAS Eurobonus! Hoppas att någon på SAS läser detta. Alla vill ju ha ett tydligt regelverk.
 

matt

Medlem
Idag fick jag igenom FRA-HND-SIN med kommentaren att det är egentligen är en omväg men att de kan tillåta det för att det var en First-bokning (FRA-HND i F och HND-SIN i C). Ville egentligen få till FRA-HND-PEK-SIN där PEK-SIN är i First, men det gick inte trots att managern tillfrågades.
 
Toppen