Mattias Holmén
Medlem
Curve.Jaså, det gick inte smärtfritt för dig heller? Var det Revolut eller Curve du kontaktade?
Curve.Jaså, det gick inte smärtfritt för dig heller? Var det Revolut eller Curve du kontaktade?
Nej tyvärr kan Curve inte hjälpa dig att komma undan de avgifter till Betalo.Hej!
Ny här på forumet!
Jag har läst igenom några sidor nu, det är en hel del.
Men hur ser det ut IDAG om jag skulle skaffa mig Curve kortet?
Jag har precis börjat med detta Eurobonus poängsamlandet..
Har idag en SAS Elite + SAS MC Premium + Free Revolut kort.
Gör utlägg till företaget och betalar räkningarna via tjänsten BETALO med Elite kortet, vilket ger mig 12.50 öre/ poäng.
Men då får jag betala 5000kr i avgifter varje månad till BETALO.
Kan jag få "billigare" poäng om jag använder Curve kortet på någon sätt?
Sorry för att jag tog en "genväg" utan att läsa genom alla 108sidor.
Ha det gott!
Idag (20 oktober) fick jag en push-notis om att pengarna har återbetalats. Återbetalningen är daterad den 13:e oktober, men har inte dykt upp förrän idag, jag har hållit koll på transaktionslistan varje dag. Jag gjorde min GBIT den 10:e oktober.Har Go Back In Time från Revolut (alltså köpet gjordes ursprungligen med Revolut via Curve) funkat bra för er andra? Det har gått 6 dagar och ingen återbetalning syns än på mitt Revolut-konto. Ser f ö att i min Curve transaktionshistorik står den aktuella GBIT-transaktionen 2 gånger (men det nya kortet har bara debiterats en gång). Har någon annan varit med om något liknande? Över 20 GBIT från mitt Norwegian-kort funkade perfekt och jag fick alla återbetalningarna inom 2 dygn.
Jag har varit med om båda. Ena gången kom den upp som refunded i appen först, och en annan gång så som du beskriver. Båda var för några månader sedan.Jag har inte ofta returer på mitt Curve men i början på månaden skulle mitt curve bli krediterat ett belopp pga av en köp-retur. Jag gick där och väntade men krediteringen dök alrdig upp. Men så såg jag att den fanns klappad och klar på det underliggande kortet sedan mer än en vecka tillbaka. Blev lite förvånad, visst har man brukat se minus-transaktioner redan i curve-appen?
Var det ett fysisk eller virtuellt kort du försökte lägga in? Om det var ett fysisk så hade jag testat om det går bättre med ett virtuellt. Annars kanske det är så att du måste vänta på att transaktionen går igenom helt (så att det inte längre är en reservation) innan den rätta meddelandetexten visas, det har hänt mig med ett annat kort.Jag har försökt lägga mitt Revolut-kort som underliggande men har inte kunnat verifiera det.