Senaste nytt

Curve betalkort

MickeT

Medlem
Hej!
Ny här på forumet!
Jag har läst igenom några sidor nu, det är en hel del.
Men hur ser det ut IDAG om jag skulle skaffa mig Curve kortet?
Jag har precis börjat med detta Eurobonus poängsamlandet..
Har idag en SAS Elite + SAS MC Premium + Free Revolut kort.
Gör utlägg till företaget och betalar räkningarna via tjänsten BETALO med Elite kortet, vilket ger mig 12.50 öre/ poäng.
Men då får jag betala 5000kr i avgifter varje månad till BETALO.
Kan jag få "billigare" poäng om jag använder Curve kortet på någon sätt?
Sorry för att jag tog en "genväg" utan att läsa genom alla 108sidor.
Ha det gott!
 

gneken

Medlem
Hej!
Ny här på forumet!
Jag har läst igenom några sidor nu, det är en hel del.
Men hur ser det ut IDAG om jag skulle skaffa mig Curve kortet?
Jag har precis börjat med detta Eurobonus poängsamlandet..
Har idag en SAS Elite + SAS MC Premium + Free Revolut kort.
Gör utlägg till företaget och betalar räkningarna via tjänsten BETALO med Elite kortet, vilket ger mig 12.50 öre/ poäng.
Men då får jag betala 5000kr i avgifter varje månad till BETALO.
Kan jag få "billigare" poäng om jag använder Curve kortet på någon sätt?
Sorry för att jag tog en "genväg" utan att läsa genom alla 108sidor.
Ha det gott!
Nej tyvärr kan Curve inte hjälpa dig att komma undan de avgifter till Betalo.
 

Skogi

Medlem
Hur länge tror ni det dröjer innan vi som investerade får våra certifikat och kort? Gått mer än en månad nu och kundtjänst säger att de inte ens har börjat. Lite Travel Wallet Champions League vibbar över det hela.
 
Har Go Back In Time från Revolut (alltså köpet gjordes ursprungligen med Revolut via Curve) funkat bra för er andra? Det har gått 6 dagar och ingen återbetalning syns än på mitt Revolut-konto. Ser f ö att i min Curve transaktionshistorik står den aktuella GBIT-transaktionen 2 gånger (men det nya kortet har bara debiterats en gång). Har någon annan varit med om något liknande? Över 20 GBIT från mitt Norwegian-kort funkade perfekt och jag fick alla återbetalningarna inom 2 dygn.
Idag (20 oktober) fick jag en push-notis om att pengarna har återbetalats. Återbetalningen är daterad den 13:e oktober, men har inte dykt upp förrän idag, jag har hållit koll på transaktionslistan varje dag. Jag gjorde min GBIT den 10:e oktober.
 

intuition

Medlem
Jag har inte ofta returer på mitt Curve men i början på månaden skulle mitt curve bli krediterat ett belopp pga av en köp-retur. Jag gick där och väntade men krediteringen dök alrdig upp. Men så såg jag att den fanns klappad och klar på det underliggande kortet sedan mer än en vecka tillbaka. Blev lite förvånad, visst har man brukat se minus-transaktioner redan i curve-appen?
 
Jag har inte ofta returer på mitt Curve men i början på månaden skulle mitt curve bli krediterat ett belopp pga av en köp-retur. Jag gick där och väntade men krediteringen dök alrdig upp. Men så såg jag att den fanns klappad och klar på det underliggande kortet sedan mer än en vecka tillbaka. Blev lite förvånad, visst har man brukat se minus-transaktioner redan i curve-appen?
Jag har varit med om båda. Ena gången kom den upp som refunded i appen först, och en annan gång så som du beskriver. Båda var för några månader sedan.
 

mha321

Medlem
En annan variant är bär man får refund på en Gbit transaktion. Då funkar ingenting, men de två gånger det har hänt hittills så har curve supporten kontaktat mig och frågat vart den ska eftersom inget matchar. De borde höra av sig igen i början på veckan nu med resultatet av förra veckans sj..

Men när de har fixat det så har de alltid dykt upp i listan.
 

holysofia

Medlem
Jag har försökt lägga mitt Revolut-kort som underliggande men har inte kunnat verifiera det. På mitt statement från Revolut står bara ”card verification”. Det kommer ingen kod att ange. Någon som känner igen detta och vet hur man löser det?
 
Jag har försökt lägga mitt Revolut-kort som underliggande men har inte kunnat verifiera det.
Var det ett fysisk eller virtuellt kort du försökte lägga in? Om det var ett fysisk så hade jag testat om det går bättre med ett virtuellt. Annars kanske det är så att du måste vänta på att transaktionen går igenom helt (så att det inte längre är en reservation) innan den rätta meddelandetexten visas, det har hänt mig med ett annat kort.
 
Last edited:
Toppen