Senaste nytt

Köpa Rolex "billigt" - var, när, hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

IdleSwede

Medlem
Jo men problemet är att Jonas vill köpa till listpris som de flesta andra och det är ju det vi diskuterar i tråden.
Inte gråhandlare eller Chrono24
Jag har haft flera vänner som besökt AD senaste åren och fått ut sportrolex när folk tex. inte hämtar ut sina beställda klockor i tid osv.
Köper man dessutom som senast en Guld Daytona och de har en Batman liggandes har man ju lite mer förhandlingsläge.....

Jag förstår att Jonas även han önskar att köpa en till list.
Sandek menade givetvis att det finns massor av nya klockor hos diverse handlare och inte att dom ligger och samlar damm hos AD´s världen över.
 

sandek

Medlem
Nej det finns det inte, och du kan tydligen inte marknaden alls med liknande kommentarer.....
Hittar du en "Batman" nu inplastad kan du sälja den imorrn för 50k plus easy....
Lugna dig nu och fokusera på ämnen som du är påläst på.
Jo men problemet är att Jonas vill köpa till listpris som de flesta andra och det är ju det vi diskuterar i tråden.
Inte gråhandlare eller Chrono24
Jag har haft flera vänner som besökt AD senaste åren och fått ut sportrolex när folk tex. inte hämtar ut sina beställda klockor i tid osv.
Köper man dessutom som senast en Guld Daytona och de har en Batman liggandes har man ju lite mer förhandlingsläge.....
Jag vill också att någon ger mig 50k utan någon direkt motprestation, men det lär inte hända?

Om jag däremot hade velat köpa en helt ny Rolex så finns det som sagt mängder med dessa till salu - till marknadspris.
 

TP12

Medlem
Vilken marknad?

Det finns ju MÄNGDER med klockor att köpa, det är bara att klicka sig in på Chrono24 och ta det exemplar man föredrar.

Varför fortsätter du besöka dem?

Är själv efter en (ny) ss sport-Rolex och även om det tar emot att betala över listpris så är det väl att göra det via tex. Chrono24 om man vill ha den inom rimlig tid - tyvärr...
 

sandek

Medlem
Är själv efter en (ny) ss sport-Rolex och även om det tar emot att betala över listpris så är det väl att göra det via tex. Chrono24 om man vill ha den inom rimlig tid - tyvärr...
Alternativet är ju att skippa hypen och köpa något annat. Eller bara välja en modell som inte produceras längre - då har man inget listpris att bry sig om.
 

TP12

Medlem
Alternativet är ju att skippa hypen och köpa något annat. Eller bara välja en modell som inte produceras längre - då har man inget listpris att bry sig om.

Men jag vill ju ha en ;) Håller dock med, tänker inte hoppa på en tänkbar bubbla (stör mig på att jag inte köpte en för några år sedan) så blir nog en IWC nu och Rolex när det lugnat ner sig.
 

sandek

Medlem
Men jag vill ju ha en ;) Håller dock med, tänker inte hoppa på en tänkbar bubbla (stör mig på att jag inte köpte en för några år sedan) så blir nog en IWC nu och Rolex när det lugnat ner sig.
Huvudsaken är att man köper en klocka man faktiskt tycker är svinsnygg (och som man har råd med).
 

Jönsson

Medlem
Måste dessvärre ställa mig till de som tycker att Rolex gör bland de mest ointressanta och tråkiga schweiziska kvalitetsuren på marknaden. Förlåt. :(:rolleyes:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen