Senaste nytt

Jumbooze åker på tur

jumbooze

Medlem
Nu har jag landat, det är verkligen inte roligt att flyga när man mår dåligt.
Jag känner mig som 70.

771471ded25051132bc0e2543d853ef2.jpg
cfed22883859d146cf6798c310711cbd.jpg


Jag gillar inte vad de gjort istället för traditionella Kaviar så blev det AngelHair pasta kall.
Riset på thermidoren var krispigt.
Nåväl nu är väl jag gnällig för att jag inte mådde bra.
Skippade resten av maten.
Frukost bestod av kex och vatten.
Jag ser fram emot att komma hem och inta sängen.

Personalen var väldigt omtänksamma och reserverade en toalett till mig.
 

Alf

Medlem
Nu har jag landat, det är verkligen inte roligt att flyga när man mår dåligt.
Jag känner mig som 70.

771471ded25051132bc0e2543d853ef2.jpg
cfed22883859d146cf6798c310711cbd.jpg


Jag gillar inte vad de gjort istället för traditionella Kaviar så blev det AngelHair pasta kall.
Riset på thermidoren var krispigt.
Nåväl nu är väl jag gnällig för att jag inte mådde bra.
Skippade resten av maten.
Frukost bestod av kex och vatten.
Jag ser fram emot att komma hem och inta sängen.

Personalen var väldigt omtänksamma och reserverade en toalett till mig.

Först får jag beklaga att du blivit sjuk på resan. Det är verkligen trist när man man blir det när man är långt borta. Lika tråkigt är det att flyga hem som du i First och inte kunna maxa upplevelsen. Noterar Lobster Thermidor enligt First upplägget. Jag åt den häromdagen med business varianten som jag skall kommentera i ett kommande inlägg eftersom den var ruskigt dålig. Kaviarupplägget ser ju helt urspårat ut.

Till slut vill jag nog dementera att lyckligtvis känner vi 70 åringar oss inte så dåliga som du beskriver.

Tack för dina inlägg i tråden och krya på dej. Borta bra men hemma bäst.
 

jumbooze

Medlem
Så nu har jag börjat repa mig, jag har fått provsvaren nu och det var Salmonellasmitta på Bali :( ( kanske skulle ha ätit ett satay spett mindre )


Så lite blandade lärdommar av denna resa:
* Jag kan absolut tänka mig capsule hotell om det bara är att sova några timmar.
* Hilton Conrads & WA förmåns program ( se nedan egen tråd)
* ANA delade ut informationspapper vid inställt flyg på London som sa att de ej stod för reroute eller accomodation vid tyfonen i Tokyo, de sa dock när jag talade med dem att de kunde tänka sig att boka in mig på hotell då jag var första klass pax. ( tyckte ändå det hela lät som ett gränsfall till att de ändå behöver ta hand om sina pax oavsett om det var natural disaster ). SAS bokade om mig till direktflyg på O klassad biljett så jag tror de snackade med liason för Singapore som öppnade upp O klassad plats. man märkde att ANA representanterna inte hade kunskap om hur det fungerade och tack vare Diamond (dygnet runt telefon öppet) hos SAS så kunde jag ringa in och lämna över luren till ANA's representant.
* Grab funkade OK på Bali förutom på Bali collection shoppingcenter där taximaffian anfaller alla Grab pickups.

Jag brände 2 st 2-4-1 AMEX på ut och hemresan då jag ville ha flexibilitet för att kunna boka om hemresan.
Jag bokade en enkel SIN-BKK-DPS i Business med Eurobonus.
Jag bokade IHG hotellen med poäng då de ej riktade någon kampanj till mig under resan.

Hittade fina förmåner hos Hilton Conrad & WA's:
Conrad & Waldorf Astoria extra förmåner 2x poängen | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Sweden

Medlem
Så nu har jag börjat repa mig, jag har fått provsvaren nu och det var Salmonellasmitta på Bali :( ( kanske skulle ha ätit ett satay spett mindre )


Så lite blandade lärdommar av denna resa:
* Jag kan absolut tänka mig capsule hotell om det bara är att sova några timmar.
* Hilton Conrads & WA förmåns program ( se nedan egen tråd)
* ANA delade ut informationspapper vid inställt flyg på London som sa att de ej stod för reroute eller accomodation vid tyfonen i Tokyo, de sa dock när jag talade med dem att de kunde tänka sig att boka in mig på hotell då jag var första klass pax. ( tyckte ändå det hela lät som ett gränsfall till att de ändå behöver ta hand om sina pax oavsett om det var natural disaster ). SAS bokade om mig till direktflyg på O klassad biljett så jag tror de snackade med liason för Singapore som öppnade upp O klassad plats. man märkde att ANA representanterna inte hade kunskap om hur det fungerade och tack vare Diamond (dygnet runt telefon öppet) hos SAS så kunde jag ringa in och lämna över luren till ANA's representant.
* Grab funkade OK på Bali förutom på Bali collection shoppingcenter där taximaffian anfaller alla Grab pickups.

Jag brände 2 st 2-4-1 AMEX på ut och hemresan då jag ville ha flexibilitet för att kunna boka om hemresan.
Jag bokade en enkel SIN-BKK-DPS i Business med Eurobonus.
Jag bokade IHG hotellen med poäng då de ej riktade någon kampanj till mig under resan.

Hittade fina förmåner hos Hilton Conrad & WA's:
Conrad & Waldorf Astoria extra förmåner 2x poängen | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Du får krya på dig :)
 
Toppen