Senaste nytt

Ethopian Airlines Cloud Nine Lounge 2 - Addis Abeba

Big Birger

Medlem
Nja, den här loungen osade inte direkt lyx. Den osade av något annat märkligt som troligen kan relateras till det som kvinnan i entrén höll på att koka över öppen eld. Undrar om det inte var bättre sikt i havet när vi dök utanför La Digue på Seychellerna, än vad det var i denna lounge.

Provade ingen mat, men det såg rätt så gott ut. Mannen mittemot tyckte i alla fall att kycklinggrytan var våldsamt smarrig. Han hämtade 3 stora tallrikar och åt med händerna. :)

Foto 2019-10-13 19 40 24.jpg


kvinna som eldar.png
 

Tonton

Medlem
Jag tycker det är en trevlig lounge! Internet har förbättrats ordentligt också, vilket gjorde att det var perfekt att sitta där någon timma och jobba. Både mat och dryck levererar x10 bättre än vad SAS-lounge gör.
 

Sweden

Medlem
Kanske ny lounge snart. :) Hur långt har de kommit med bygget av "nya" flygplatsen? Flög med ET senast jan 2018.
 
Sitter just nu i loungen och imponerad över hur snabb internet är :)
I januari 2020 öppnas hela terminalen och vi behöver inte trängas i bottenvåningen vid incheckning utan avgående är en våning upp via ramp. Och där är även nya incheckningen. Idag använder man nya säkerhetskontrollen och passkontroll på övervåningen.
Ankomst blir på nedre planet!
Numera är det i alla fall ingen säkerhetskontroll ute på gaten, vilket var ett irriterande moment!
 

Jannes

Medlem
Väcker liv i denna tråd såhär post-COVID.

Kollar lite flygalternativ till JNB, och Ethiopian verkar som ett helt okej alternativ i Business, speciellt om man vill hållas inom *A.
Finns det uppdaterade erfarenheter av loungesituationen i Addis? Läste någonstans att alla lounger är utanför security, stämmer det eller yrar jag i nattmössan?
 

jerixon

Medlem
Väcker liv i denna tråd såhär post-COVID.

Kollar lite flygalternativ till JNB, och Ethiopian verkar som ett helt okej alternativ i Business, speciellt om man vill hållas inom *A.
Finns det uppdaterade erfarenheter av loungesituationen i Addis? Läste någonstans att alla lounger är utanför security, stämmer det eller yrar jag i nattmössan?
Loungen är innanför security och är nog ungefär lika. Finns fast track "Gold Track" för star Alliance guld även inne på flygplatsen. Rätt otydligt, men det är en helt OK upplevelse i övrigt tycker jag
 

Jonas C

Medlem
Väcker liv i denna tråd såhär post-COVID.

Kollar lite flygalternativ till JNB, och Ethiopian verkar som ett helt okej alternativ i Business, speciellt om man vill hållas inom *A.
Finns det uppdaterade erfarenheter av loungesituationen i Addis? Läste någonstans att alla lounger är utanför security, stämmer det eller yrar jag i nattmössan?
Alla lounger ligger innanför security. Vad där i förrgår.
 
Toppen