Senaste nytt

Delta Airlines återupptar Stockholm-New York JFK

Menar du om man är medlem i Delta Skymiles? Tänk på att när du söker bonuspriser på deras hemresa så får du priset för en enkelresa.
Ja, det läste jag till min besvikelse på deras sida. Än så länge ser jag inget annat SkyTeam bolag som ger både 100% miles på billiga biljetter och låter en att köpa poäng för en överkomlig kostnad. Flying Blue är bra men allt är i euros.
 

Gnopps

Medlem
Ja, det läste jag till min besvikelse på deras sida. Än så länge ser jag inget annat SkyTeam bolag som ger både 100% miles på billiga biljetter och låter en att köpa poäng för en överkomlig kostnad. Flying Blue är bra men allt är i euros.
CSA OK Plus ger fortfarande 100% poäng på alla DL-kodade flyg (oavsett vem som flyger dem) och uttagsnivåerna till USA är tills vidare bra.
 
Nu researchas jag CSA OK Plus mer grundligt. Har lite poäng här och där i olika program, en resa till Prag i år är inte omöjligt. ;)

Egentligen är Deltas STO-NYC satsning mycket intressant för mig just på grund av tiderna:
Och här är tidtabellen:

DL 203 ARN 14:00 JFK 16:55 767 0 1234567 08:55

DL 202 JFK 20:30 ARN 11:05 +1 767 0 1234567 08:35

Ganska sena avgångar åt båda hållen

Söndag mot NYC och torsdag mot STO med sådana tider är grymbra. Just nu är ju SK alternativet inte alls rolig. KL/AF har mycket bättre tider.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Fr o m 2013-JUN-01 opererar Delta igen sommarsäsongstrafik mellan New York/JFK - Stockholm/ARN.
Den här gången opererar de med Boeing B757-200 istället av tidigare Boeing B767.

1234567
DL202
New York/JFK 17:10 - Stockholm/ARN 07:45+1 752

1234567
DL203
Stockholm/ARN 10:15 - New York/JFK 13:05 752​

(Källa: Airlineroute.net)
 

gusten

Medlem
ARN-ATL borde nästan vara bättre med tanke på ATL's bättre hubstatus för övriga USA och Sydamerika.Flög ganska mycket DL på 80-90 talen (främst från ARN och LGW) och gillade BusinessElite produkten, men avskydde att då och då behöva åka bakom skynket. Nu känns ju vanlig recliner lite gammalt. DL brukade dock låta sig övertalas till uppgraderingar på flygplatsen om man frågade snällt. Deras FF program har jag tappat kontakten med.. Men bra att det nu ges alternativ, även om DL aldrig är särskilt uthålliga. Får se hur länge detta varar.
 

Kebalibre

Medlem
Delta Air Lines sommarlinje mellan Stockholm Arlanda och New York JFK återupptas den 2 juni.


Upp till sex gånger i veckan kommer Boeing 757-200 med 170 säten att trafikera sträckan, i samarbete med Air France KLM.
”Linjen ger våra kunder en bekväm direktförbindelse mellan Stockholm och New York, samtidigt som de får tillgång till drygt 60 inrikesförbindelser i USA, som exempelvis Los Angeles, San Fransisco och Orlando”, säger Perry Cantarutti, chef för Deltas verksamhet i Europa, Mellanöstern och Afrika. ”Förbindelsen är populär hos såväl affärsresenärer som turister och vi har redan ett bra bokningsläge”.
Förra sommaren flög nära 35 000 passagerare på linjen mellan Sverige och USA, vilket innebar en kabinfaktor på 92 procent.
Ombord finns 15 säten i Business Elite-klassen och ett antal säten i Economy Comfort, som är Deltas premiumerbjudande i ekonomiklassen. Resenärer i Economy Comfort får upp till en decimeter extra benutrymme och säten som kan lutas bakåt 50 procent mer än i Deltas standardsäten. De får också prioriterad ombordstigning.
Delta investerar stort i produkter och tjänster som ska ge resenärerna en bättre upplevelse både i luften och på marken. Som exempel kan nämnas Deltas nya superterminal, Terminal 4 på JFK, som invigs den 24 maj och har kostat 1,4 miljarder USD. Det blir en av Nordamerikas största terminaler och där kommer resenärerna att kunna njuta av stora utrymmen med en mängd butiker och restauranger. Business Elite-kunderna är välkomna till Sky Deck, en utomhusterrass med fri utsikt över start- och landningsbanor.

Källa Standbynews.com
 

Dr. Miles

Expert
Delta Business class på Boeing 757-200 som används för Trans-Atlantic flygning
3078537569_d1f609f5f5_z.jpg

(Foto: New Delta Business Elite Seats by :rolleyes : on Flickr)

Enligt SeatGuru, seatpitchen är 37 tum.
 

Randy Marsh

Medlem
Enligt SeatGuru, seatpitchen är 37 tum.
37 tum?!? Det måste väl ändå vara något slags rekord i urusel seat pitch för en trans-atlantisk business class? :confused:
Vem i hela fridens namn skulle få för sig att välja Delta i business class, när alla(?) andra alternativ är bättre? Då ska i så fall priserna vara väldigt, väldigt låga.
 
Toppen