Senaste nytt

Eurobonus poll 2019Q4

Canadien

Medlem
Fick en EB-poll efter senaste longhaulen, de brukar komma emellanåt men i denna var det lite nya frågor. Verkar som att de tittar på att göra vissa förmåner individuellt valbara.

Screenshot_20191008-162443_Chrome.jpg
 

Canadien

Medlem
Kan tänkas att de byter ut goodiebagen mot detta. Flera frågor i pollen kändes EBD-riktade som om Gåvoguldkort, seat block, concierge, 30% rabatt på poäng+cash e t c. Så den kansle var riktad till EBD.
 

mha321

Medlem
Kan tänkas att de byter ut goodiebagen mot detta. Flera frågor i pollen kändes EBD-riktade som om Gåvoguldkort, seat block, concierge, 30% rabatt på poäng+cash e t c. Så den kansle var riktad till EBD.
Jag har också fått den, som ebd.

En del intressanta frågor där runt saker som uppgradering vouchers och seatblock. Gör de det på rätt sätt kan det bli bra. Dock indikerade en del av alternativen att det kanske är andra förmåner som då övergår till att vara valbara istället för att ingå i allt.
 

Agö

Medlem
Jag har också fått den, som ebd.

En del intressanta frågor där runt saker som uppgradering vouchers och seatblock. Gör de det på rätt sätt kan det bli bra. Dock indikerade en del av alternativen att det kanske är andra förmåner som då övergår till att vara valbara istället för att ingå i allt.
Japp. Även om det inte framgår för vilken typ av Eurobonusmedlem pollen vänder sig till. Det kan ju vara så att för t ex Diamond så ingår allt (inkl även nya features) medan det för Guld ges en valfrihet för nya features och för Silver en möjlighet att välja en förmån som idag inte ingår. Det verkar ju som att tankarna på ökad differentiering mellan primärt Guld och Diamond är på agendan med tanke på t ex möjligheterna att ge bort kort.

Om man inte kan/vill ge allt till alla (vilket är förståeligt) så är det väl en smart idé att låta folk välja vilken förmån som passar dem bäst!
 

mha321

Medlem
Om man inte kan/vill ge allt till alla (vilket är förståeligt) så är det väl en smart idé att låta folk välja vilken förmån som passar dem bäst!
Japp, håller helt med. Det är klart att alla vill ha allt om man kan få det, men bolaget ska ju överleva också och allt kostar.
 

011430121

Medlem
Kan tänkas att de byter ut goodiebagen mot detta. Flera frågor i pollen kändes EBD-riktade som om Gåvoguldkort, seat block, concierge, 30% rabatt på poäng+cash e t c. Så den kansle var riktad till EBD.
Jag upplevde att vissa av frågorna var för EBS/EBG vissa var för EBD
Jag försökte genomgående vara mest positiv till att flytta över poäng till nästa period för att kunna nå/behålla status lättare.
Någon EBS/EBG som fått mailet?
Vi får väl se hur det blir med detta, det är en Norrman som basar över EuroBonus, vi har ju hört om stora förändringar i EB förut från en landsman till nuvarande bossen, blev inte mycket av de som utlovades.
 

Tonton

Medlem
Verkar som att de tittar på att göra vissa förmåner individuellt valbara.

Ja, det har varit planen ganska länge nu. De har sneglat på JetBlue som inspiration - och det är också samma backendsystem de har köpt in och sakta men säkert börjat använda mer och mer.
 

molntankar

Medlem
Utan att veta speciellt mycket alls om vad resultatet av detta egentligen blir så låter det intressant. Fast då måste jag givetvis erkänna att det låter intressant helt utan grund i verkligheten (eftersom att jag inte vet något av substans) och enbart baserat på "förhoppningar och önsketankar".

Större differentiering mellan EBG och EBD låter bra tycker jag, idag finns näst intill inga incitament att "försöka uppnå" EBD från EBG. Här hoppas jag också att EBG inte blir sämre, utan att EBD blir bättre. Uppgraderings-vouchers låter exempelvis som ett mycket bra tillskott som jag vet att andra flygbolag tillämpar för deras resenärer med högsta status.

Själv skulle jag vilja byta bort förmånen att "välja plats gratis" mot "gratis väska på planet i Light-biljett", och så drömmer jag mig tillbaka till en svunnen tid då (minst) EBS betydde precis detta.... :)
 
Toppen