Senaste nytt

Transport från JFK till Manhattan

Familj på 4 landar på JFK for första gång och mottager gärna lite förslag på hur vi tar oss till Manhattan. Det lutar åt att beställa en private car service.

1) några tips på car service bolag?
2) Vi landar 15:45. När borde vi beställa bilen till? kl 18?
 

LPC123

Medlem
Familj på 4 landar på JFK for första gång och mottager gärna lite förslag på hur vi tar oss till Manhattan. Det lutar åt att beställa en private car service.

1) några tips på car service bolag?
2) Vi landar 15:45. När borde vi beställa bilen till? kl 18?

Vi använde Carmell limo när vi kom till NY.
Dom plockade upp oss i en stor Suburban och vi var 6p med 6st stora väskor som fick plats.
Annars hade jag tagit en Uber vilket funkar hur bra som hels i NY.
 

Senator

Moderator
Familj på 4 landar på JFK for första gång och mottager gärna lite förslag på hur vi tar oss till Manhattan. Det lutar åt att beställa en private car service.

1) några tips på car service bolag?
2) Vi landar 15:45. När borde vi beställa bilen till? kl 18?

Vi använde Carmell limo när vi kom till NY.
Dom plockade upp oss i en stor Suburban och vi var 6p med 6st stora väskor som fick plats.
Annars hade jag tagit en Uber vilket funkar hur bra som hels i NY.

Skulle hellre ta en Uber än att förbeställa. Immigration på JFK är i mitt tycke mer oberäknelig än EWR. Allt mellan tio minuter och två timmar är normalt.

Det finns redan ett antal trådar om transporter till/från New Yorks flygplatser så vi uppmanar våra medlemmar att söka innan man öppnar en ny tråd om samma ämne:
JFK - Manhattan bästa transport 5 pers | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Smidigaste transfer till och från New York (JFK/EWR/LGA) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Men åter till frågan:
1. När jag åker ensamt med handbagage, och särskilt runt den tid på dygnet som trådskaparen skall ankomma åker jag antingen (a) AirTrain till Jamaica Station och tar E-subway till 57th/Lex eller (b) Long Island Railroad (LIRR) till Penn Station. Allt beror på vart på Manhattan jag skall och hur mycket grejer jag har

2. Åker jag med sambo och barn, förbokar jag en Dial7 eftersom vi behöver en barnstol. Jag googlar alltid efter någon rabattkupong som ger upp till $10 i rabatt. Carmel borde funka också. Fördelen med Carmel och Dial7 är fastpris och du vet vad det kostar. Du bokar med alla detaljer för din ankomst, inklusive tiden. När ni har hämtat bagage meddelar ni Dial7 att ni är redo via telefon, SMS, email eller deras app. Först då allokeras en bil till er

3. Vanlig taxi undviker jag då dessa tycker jag är obekväma

4. Uber/Lyft från JFK har jag inte använt, notera att priserna kommer variera. Indikativt från JFK till 26th street är $80 för XL
 
Toppen