Senaste nytt

SAS har ändrat avgifter och skatter på Awardbiljetter

Johan Gott

Medlem
Nja, ombokningen kostar väl ändå bara 600kr/pers - de 450kr i ursprunglig avgift hade du ju fått betala oavsett ombokning eller ej. Fortfarande en ganska rejäl fördyring så man drar ju sig för att ändra i onödan...

Jag har nu bokat om en Amex 2 för 1 star alliance award bokning. Serviceavgiften på 2x450 SEK betalades inte tillbaka. På den ändrade bokningen tillkomer serviceavgiften igen 2x450 SEK samt ombokningsavgift 2x150 SEK.


Diskussion om bokade Award-bokningar | Sida 189 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor @Johans00

Diskussion om bokade Award-bokningar

Jag får inte detta att gå ihop riktigt. Kostar det bara 150kr att ändra en bokning (som det var innan)? Eller blir det 450+150 för att man måste betala serviceavgiften en gång till vid ombokning?
 

Canadien

Medlem
Är det avbokningsavgift på ren SAS-award bokad online också? Endast SAS-metall, business.
Är det möjligt att lägga till ben i Star Alliance i en sådan bokning vid senare tillfälle? Om dessa ben är i ekonomi.
 

Tonton

Medlem
Är det avbokningsavgift på ren SAS-award bokad online också? Endast SAS-metall, business.

Nej - för närvarande är alltid 100% återbetalningsbart.

Är det möjligt att lägga till ben i Star Alliance i en sådan bokning vid senare tillfälle? Om dessa ben är i ekonomi.

Ja - men då blir det SAS award längre. Skatter och avgifter bör ändras. Även poängkostnad bör ändras. Det spelar ingen roll om nya benet är i Ekonomi/business/first. Du bör även åka på en ombokningsavgift i detta fall.
 

Sven

Medlem
När man skall boka SAS med poäng kommer även ” vanliga biljetter ” som kan poängbokas. En business smart(j) kostar för mig ca 75000p till New York. Vid avbokning av business smart får man igen allt utom 400 euro. Vet någon om de i stället drar av ett antal poäng vid avbokning eller om man måste in med 400 euro?
 

airborn

Medlem
varför har SAS tagit bort open jaw för rena SAS bonus biljetter?

Blir riktigt irriterad då detta har fungerat utan problem innan och är ett steg i fel riktning om nu SAS vill ha mer trafik till sidan och färre till kundtjänst

så nu måste jag betala 2 x450kr för något jag enkelt har kunnat boka tidigare gratis online :mad:

SAS borde skämmas...
 
varför har SAS tagit bort open jaw för rena SAS bonus biljetter?

Blir riktigt irriterad då detta har fungerat utan problem innan och är ett steg i fel riktning om nu SAS vill ha mer trafik till sidan och färre till kundtjänst

så nu måste jag betala 2 x450kr för något jag enkelt har kunnat boka tidigare gratis online :mad:

SAS borde skämmas...
Använd Classic?

Varför skyllde du behöva betala 450kr menar du?
 
Toppen