Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Buffon

Medlem
Hur funkar det om man bokar via 3e part? Typ ticket, momondo, flygvaruhuset osv. Får man poäng på dessa också eller är det enbart när man köper direkt via flygbolagens hemsidor?
 

Canadien

Medlem
Hur funkar det om man bokar via 3e part? Typ ticket, momondo, flygvaruhuset osv. Får man poäng på dessa också eller är det enbart när man köper direkt via flygbolagens hemsidor?
Du får som regel poäng, men det kan vara svårt att veta hur mycket eftersom man inte alltid kan se bokningsklass (t ex Q, V, P eller K...) därför in det bli allt mellan 0-300% av antalet flugna Miles som poäng.
 

Buffon

Medlem
Bokningsklass J, alltså 200%. Thai Airways. Open Jaw.

Stockholm - Oslo - Bangkok - Den Pasar (Destination)

Bangkok - Stockholm

Hur många poäng blir detta om någon vänlig själ kan hjälpa till?
 

henke12

Medlem
Great Circle Mapper
Skärmavbild 2019-09-04 kl. 20.47.35.png


= 7474 + 5154 * 200% = 25 256 EB-poäng till @Buffon

Kan bli något mer pga STO-OSL då det troligen blir 750 eller 1000 poäng
 

ante_77

Medlem
Ska man vara petig avrundar sas eurobonus till hundratal innan multiplicering. Det borde bli
(5400+1900+5200)*2=25000
Utöver det tillkommer 750-1000 för flighten till Oslo i sas plus.

Ja, om nu SAS behagar att sätta in några poäng på kontot.
Det kan resultera i 0p om man inte jobbar konstant med retroreg.
 
Förlåt om jag låter dum , men jag försöker räkna ut EB på min resa till Australien nästa år , flyger med sas och sen Singapore i BIZ klass D

Och nu vet jag inte om jag gjort rätt , så nu ber jag till dom stora business class gudarna om hjälp

Tack för hand
En enkel resenär som gör sitt bästa i dagens moderna poäng samhälle
 

Attachments

  • 308835BB-0F55-437C-9DD0-C46CE6879CC3.png
    308835BB-0F55-437C-9DD0-C46CE6879CC3.png
    299,8 KB · Visningar: 275

palmen

Moderator
Förlåt om jag låter dum , men jag försöker räkna ut EB på min resa till Australien nästa år , flyger med sas och sen Singapore i BIZ klass D

Och nu vet jag inte om jag gjort rätt , så nu ber jag till dom stora business class gudarna om hjälp

Tack för hand
En enkel resenär som gör sitt bästa i dagens moderna poäng samhälle
Vad har du själv fått ut för poäng? Redovisa gärna varje sträcka så blir det enklare att se om du räknat rätt
 
Toppen