Senaste nytt

SAS flygplan får nytt utseende

BusinessClass

Redaktör
För första gången på 21 år uppdaterar SAS den visuella identiteten och presenterar ett nytt utseende för flygplanen. Den nya designen, som presenteras idag i Köpenhamn, är en modern version av klassisk skandinavisk design. För att befästa bilden av SAS resa mot framtiden är de första flygplanen som får det nya utseendet av typen Airbus…
 
SAS begår designmässigt självmord när det gäller design. Jag fattar inte på SAS ledningen som gick med på detta förfärliga förslag. Det saknas skandinaviska värderingar i designen. Inte kreativt och logiskt.

Ser mer ut som ett flygfrakt bolag.
 

Brandten

Medlem
SAS begår designmässigt självmord när det gäller design. Jag fattar inte på SAS ledningen som gick med på detta förfärliga förslag. Det saknas skandinaviska värderingar i designen. Inte kreativt och logiskt.

Ser mer ut som ett flygfrakt bolag.

Håller med, det här var inte snyggt.
För mycket LufthanSAS och den blåa ringen på motorn ser förfärlig ut, som någon tidig photoshop-test-ritning.
 

Coalcandy

Medlem
Jag gillar den! Något som inte syns här är texten som kommer vara på insidan av motorerna - här verkar SAS ha tänkt till för att få extra exponering från diverse bilder av flygmotorer och vingar som publiceras i sociala medier :)
 

FrontX

Medlem
Varför är så många kritiska till att det är så likt Lufthansa?
Samma ståhej på andra forum, socila medier osv.

Är det verkligen något att bli upprörd över. Som om det är det värsta som någonsin hänt:confused:

Man väljer väl inte flygbolag efter hur stjärtfenan ser ut. Man väljer väl bolag baserat på andra kriterier..förhoppningsvis
 

igelkotten

Medlem
Varför är så många kritiska till att det är så likt Lufthansa?
Samma ståhej på andra forum, socila medier osv.

Är det verkligen något att bli upprörd över. Som om det är det värsta som någonsin hänt:confused:

Man väljer väl inte flygbolag efter hur stjärtfenan ser ut. Man väljer väl bolag baserat på andra kriterier..förhoppningsvis

Jag har aldrig forstatt vitsen med att raljera om varfor folk har asikter? Vad far man ut av att sjalv gora en hona av en fjader pa det sattet - vad ar syftet med ditt inlagg? Suck.

1. Att det ar likt Lufthansa ar ganska rimlig kritik med tanke pa att ett stort syfte med marknadsforing och design ar att sarskilja sig. Jag sjalv gillar designen men helt okej att andra uttrycker annan asikt pa ett forum som handlar om flygande.
2. Ingen vad jag ser pastar att det ar det varsta som nagonsin har hant. Kan du visa mig var nagon har sagt det?
3. Ingen har sagt att de valjer flygbolag efter stjartfena. Kan du visa mig var nagon har sagt det?
 

FrontX

Medlem
Jag har aldrig forstatt vitsen med att raljera om varfor folk har asikter? Vad far man ut av att sjalv gora en hona av en fjader pa det sattet - vad ar syftet med ditt inlagg? Suck.

1. Att det ar likt Lufthansa ar ganska rimlig kritik med tanke pa att ett stort syfte med marknadsforing och design ar att sarskilja sig. Jag sjalv gillar designen men helt okej att andra uttrycker annan asikt pa ett forum som handlar om flygande.
2. Ingen vad jag ser pastar att det ar det varsta som nagonsin har hant. Kan du visa mig var nagon har sagt det?
3. Ingen har sagt att de valjer flygbolag efter stjartfena. Kan du visa mig var nagon har sagt det?


Har inte sagt att någon sagt si eller så. Jag uttryckte hur det verkar. Att Lufthansa kritiken verkar vara det värsta som hänt, och det var mer en teoretisk undran, om folk väljer flygbolag efter stjärtfenans design. Så lika mkt som du stör dig på kritik så vad får folk ut av att klaga på SAS nya design?!
 
Varför är så många kritiska till att det är så likt Lufthansa?
Samma ståhej på andra forum, socila medier osv.

Är det verkligen något att bli upprörd över. Som om det är det värsta som någonsin hänt:confused:

Man väljer väl inte flygbolag efter hur stjärtfenan ser ut. Man väljer väl bolag baserat på andra kriterier..förhoppningsvis
Vissa blir upprörda över SAS nya design, andra blir upprörda över de som blir upprörda över SAS nya design. Vad som är "värst" är upp till var och en och bestämma.
 
Toppen