Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

JohanGE

Medlem
Skulle behöva lite expertishjälp. Saknar f.n. 7.000 EBB för att nå Guld (första gången om jag skulle lyckas). Jag har Okt-Nov på mig, och åker gärna över en dag (fre,lör,sön) utan övernattning (men i värsta fall funkar 1 övernattning. Utgår från CPH/MMX och budget på max 5.000 SEK.

Någon som spontant känner till ett smultronställe att åka till? :)
 

danielhog

Medlem
Skulle behöva lite expertishjälp. Saknar f.n. 7.000 EBB för att nå Guld (första gången om jag skulle lyckas). Jag har Okt-Nov på mig, och åker gärna över en dag (fre,lör,sön) utan övernattning (men i värsta fall funkar 1 övernattning. Utgår från CPH/MMX och budget på max 5.000 SEK.

Någon som spontant känner till ett smultronställe att åka till? :)
Amex elite?

Förkortningen EBB står för EuroBonus basic och kan vara lite förvirrande att använda fel, men man förstår såklart av sammanhanget vad du syftar på.
 

Atom

Medlem
Skulle behöva lite expertishjälp. Saknar f.n. 7.000 EBB för att nå Guld (första gången om jag skulle lyckas). Jag har Okt-Nov på mig, och åker gärna över en dag (fre,lör,sön) utan övernattning (men i värsta fall funkar 1 övernattning. Utgår från CPH/MMX och budget på max 5.000 SEK.

Någon som spontant känner till ett smultronställe att åka till? :)

Du avgör värdet för dig om du vill lägga tid och pengar på att bli guld. Kommer dock bli mycket svårt att få till 7000 eb på 5000 kronor skulle jag vilja säga. Utgå från Cph och åk via annan nordisk flygplats till ex. Cph- kiev ger 4500 poäng i plus. Dock passar det inte med dina krav på nätter.
 

danielhog

Medlem
@JohanGE vad är ditt syfte/tankar med EBG? Vad vill du få ut?

Är det lounger skulle jag säga ett kreditkort med priority pass så kan du flyga med det bolag som har billigast eller bäst biljetter och behöver inte vara låst till en alliance för att få lounge, om du inte flyger så mycket idag? Är det fria sätesval på longhaul? Flyger du tillräckligt ofta eller är det billigare att betala för sätet etc?

Givetvis är det upp till dig vad du vill göra med din tid och pengar, men bara lite tankar såhär i statushetsen :)
 

JohanGE

Medlem
Du avgör värdet för dig om du vill lägga tid och pengar på att bli guld. Kommer dock bli mycket svårt att få till 7000 eb på 5000 kronor skulle jag vilja säga. Utgå från Cph och åk via annan nordisk flygplats till ex. Cph- kiev ger 4500 poäng i plus. Dock passar det inte med dina krav på nätter.
Insåg det också, är det lättare att splitta på två resor kanske?
 
Toppen