Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

GOTBound

Medlem
Jag ska primärt dit på en konsert dagen efter och tänkte ta tillfället i akt när jag ändå är där. Ingen aning om vad man vill göra i Detroit annars, jag hade tänkt dricka öl, se på hockey och konsert sedan åka hem... förutom det verkar jag inte hitta så mycket intressant där.

Alltid kul att besöka ny stad och delstat också.

Mexicotown är en intressant ”stadsdel” i Detroit, lite sketchy stundtals men sjukt god mat och mycket Corona och Negra Modelo, en fördel om minst en i sällskapet pratar spanska. Polska kvarteren är också värda ett besök, barer som ligger i vad dom tillsynes ser ut som vanliga bostadshus.

Jag har en kompis som bor i Farmington Hills och vi brukar åka till ngt ställe som jag helt tappat namnet på och käks mexikanskt efter kyrkan på söndagar, ett litet ställe, men helt sjukt bra mat, nu var det iofs några år sedan vi var där i och hälsade på senast.

EK
 
  • Gilla
Reactions: srg
Jag har inte köpt via Stubhub tidigare, och vill bara vara säker på att Delivery funkar med svensk mobil:

Visa bifogad bild 97339

Jag har tidigare handlat på ticketmaster och fått billjetterna på mail. Och har då bara hållit fram min mobil när jag har gått inn.

Funkar det likadant med "Mobile transfer" från Stubhub?

Man kan väl ha ett svenskt nummer kopplad till sin stubhub profil ?
Jag kan inte komma ihåg hur det funka när jag gjorde det, förutom att det funkade. Har för mig att vi fick mail med länk till pdf som enligt instruktionerna behövdes skrivas ut på papper för att funka, så därför prova jag aldrig med att scanna mobil.

Kanske denna länk kan hjälpa: How do I get my mobile transfer tickets I bought on StubHub?
 
Ska till NY/Boston i mars och träffa några kompisar som bor utanför Boston. För en fru som inte är oerhört sportintresserad, vilken sport skulle ni säga hon trevligast på? Borde vara hockey va?
 

Friskytten

Medlem
Ska till NY/Boston i mars och träffa några kompisar som bor utanför Boston. För en fru som inte är oerhört sportintresserad, vilken sport skulle ni säga hon trevligast på? Borde vara hockey va?
Skulle säga basket. Boston Celtics, om era datum passar med någon hemmamatch. Om ni är i närheten av NYC så rekommenderas Brooklyn Nets framför New York Knicks.
 

MTheC

Medlem
Är det någon som har erfarenhet av att åka över och kolla college fotboll? Kollade mycket på plats när jag pluggade i usa men har sedan dess mest kollat på tv/streaming och vill dra över för att kolla på plats. Är det svårt att få biljetter till t ex Alabama Crimson Tide eller Clemson tigers?
 

Mr Basic

Medlem
Ska till NY/Boston i mars och träffa några kompisar som bor utanför Boston. För en fru som inte är oerhört sportintresserad, vilken sport skulle ni säga hon trevligast på? Borde vara hockey va?
Detta känner jag igen ;)
Min och även Frk Basics upplevelse är att stämningen brukar vara bättre på hockey (Maple Leafs & Blackhawks). De ggr vi varit på NBA har det känts som amerikaner går dit för att prata och äta (undantaget Golden State).
Aldrig varit i Boston så kan inte uttala mig om Bruins/Celtics men har sett Rangers och stämningen var ok trots att de var rätt usla (och man valde att bänka Henke efter ca 30 raka starter :mad:)
Mitt tips, gå på en match i både NHL och NBA. :)
 
Detta känner jag igen ;)
Min och även Frk Basics upplevelse är att stämningen brukar vara bättre på hockey (Maple Leafs & Blackhawks). De ggr vi varit på NBA har det känts som amerikaner går dit för att prata och äta (undantaget Golden State).
Aldrig varit i Boston så kan inte uttala mig om Bruins/Celtics men har sett Rangers och stämningen var ok trots att de var rätt usla (och man valde att bänka Henke efter ca 30 raka starter :mad:)
Mitt tips, gå på en match i både NHL och NBA. :)


Ja det vet lite min tanke också, hockey får det bli då :)
Sett både NFL och MLB och inget av det är någon vidare publiksport tycker jag(+4h), men får testa basket då!
 
Toppen