Senaste nytt

Hertz (Generell diskussion)

gusten

Medlem
Jag har ett problem som uppstår när jag försöker boka en bil i Göteborg till på onsdag (tågstationen)

Om jag söker när jag inte är inloggad får jag upp priser på samtliga bilar, men om jag är inloggad får jag "Ring för prisuppgift" på samtliga bilar. Någon som har stött på detta fenomen innan?

Vet inte om det redan tagits upp i tråden: varje gång jag söker prisuppgift och är inloggad får jag SÄMRE priser (med CDP Finnair Platinum) än när jag söker priser utloggad som gäst - allt annat lika.

Slår aldrig fel. Någon annan som upplevt samma sak?
 
Vet inte om det redan tagits upp i tråden: varje gång jag söker prisuppgift och är inloggad får jag SÄMRE priser (med CDP Finnair Platinum) än när jag söker priser utloggad som gäst - allt annat lika.

Slår aldrig fel. Någon annan som upplevt samma sak?
Ja, jag har fått höra en teori att "rabatten" man får inloggad med olika kort eller medlemskap knutet till sitt konto är en rabatt på något typ av (dyrt) listpris.
Söker man som gäst får man istället lägsta pris med kampanjpriser, boka-tidigt-rabatter eller annat.

Prissättningen i hyrbilsbranschen verkar vara en hel vetenskap, men någon annan vet kanske mer?
 

Berglund

Medlem
varje gång jag söker prisuppgift och är inloggad får jag SÄMRE priser (med CDP Finnair Platinum) än när jag söker priser utloggad som gäst - allt annat lika.
Har hänt och diskuterats här ett otal gånger förut. Mest sannolikt har du någon försäkring eller annat tillval förkryssat i din profil. Då läggs den kostnaden till direkt och sabbar en direkt prisjämförelse. Hertz har en hel uppsjö med olika tillval därför bör du noga kolla igenom din profil först för att säkerställa att det inte är förvalda alternativ som driver kostnaden.
 
En konstig grej som jag märkt är att jag oftast får högre priser när jag tar bort försäkringar som tillval i min profil, jämfört med när jag kör med försäkring. Det tycker jag är skumt. :)
 
Efter att inte ha fått en enda uppgradering som President's Circle (3 hyror i Stockholm) läste jag villkoren eftersom jag ville ha kött på benen innan jag börjar bråka vid nästa hyra. Jag upptäckte då till min förvåning att i Europa har man bara garanterad uppgradering om man hyr på flygplatskontor.

Nästan poänglöst att vara President's Circle i Sverige känns det som?

https://www.hertz.se/rentacar/emember/join/overview.do?learnMore=presidentsCircle

Garanterad biluppgradering en klass
Garanterad biluppgradering en klass är tillgängligt vid bokning minst 48 timmar i förväg. Biluppgradering en klass erbjuds vid deltagande Hertz-anläggningar i USA, Kanada, Namibia, Sydafrika och deltagande flygplatsanläggningar i Europa (Bryssel, Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München, Stuttgart, Helsingfors, Uleåborg, Rovaniemi, Åbo, Paris Orly Paris Charles de Gaulle, Marseille, Nice, Toulouse, Lyon, Bordeaux, Aten, London Heathrow, Gatwick i London, Manchester, Edinburgh, Birmingham, Dublin, Milano Linate, Milano Malpensa, Rom Fiumicino, Amsterdam, Wien, Lissabon, Madrid, Barcelona, Stockholm, Göteborg, Genève och Zürich) med en bokning 48 timmar i förväg. Högsta uppgraderingen är till en bil i Full Size-klassen med som minimum en reservation av en bil i Compact-klassen. För 4-dörrars Compact-bilar, är den maximala uppgraderingen till en 4-dörrars bil i Full Size-klassen. Uppgradering kan bara garanteras till nästa bilklass. Detta utesluter specialmodeller såsom minibussar och stadsjeepar samt Hertz Collections-fordon. Uppgraderingar gäller inte för hyresperioder längre än 30 dagar.
 

pswe

Medlem
Efter att inte ha fått en enda uppgradering som President's Circle (3 hyror i Stockholm) läste jag villkoren eftersom jag ville ha kött på benen innan jag börjar bråka vid nästa hyra. Jag upptäckte då till min förvåning att i Europa har man bara garanterad uppgradering om man hyr på flygplatskontor.

Nästan poänglöst att vara President's Circle i Sverige känns det som?

https://www.hertz.se/rentacar/emember/join/overview.do?learnMore=presidentsCircle

Garanterad biluppgradering en klass
Garanterad biluppgradering en klass är tillgängligt vid bokning minst 48 timmar i förväg. Biluppgradering en klass erbjuds vid deltagande Hertz-anläggningar i USA, Kanada, Namibia, Sydafrika och deltagande flygplatsanläggningar i Europa (Bryssel, Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München, Stuttgart, Helsingfors, Uleåborg, Rovaniemi, Åbo, Paris Orly Paris Charles de Gaulle, Marseille, Nice, Toulouse, Lyon, Bordeaux, Aten, London Heathrow, Gatwick i London, Manchester, Edinburgh, Birmingham, Dublin, Milano Linate, Milano Malpensa, Rom Fiumicino, Amsterdam, Wien, Lissabon, Madrid, Barcelona, Stockholm, Göteborg, Genève och Zürich) med en bokning 48 timmar i förväg. Högsta uppgraderingen är till en bil i Full Size-klassen med som minimum en reservation av en bil i Compact-klassen. För 4-dörrars Compact-bilar, är den maximala uppgraderingen till en 4-dörrars bil i Full Size-klassen. Uppgradering kan bara garanteras till nästa bilklass. Detta utesluter specialmodeller såsom minibussar och stadsjeepar samt Hertz Collections-fordon. Uppgraderingar gäller inte för hyresperioder längre än 30 dagar.

Om det är garanterad uppgradering du söker så stämmer ovan. Dock är min uppfattning att det tas hänsyn till status, om möjligt, även på andra stationer än de listade.
 

squeezen

Medlem
Kan man samla eurobonuspoäng och samtidigt reward hos hertz? I bokn dialogen måste man ju välja och sedan får jag inte in Hertz rewards... lyckas nån få båda? (Likt på avis prafered)?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen