Men flygplatsen NRK har ju ”lovat” oss en linje till Köpenhamn. Så tålamod, det kanske löser sig (obs, Lite förhoppningsfullt ironiskt inlägg)Skit, jag som nyss bokat för en resa i febr just för att det är direkt från ARN. Det går ju inte att ta sig från NRK till CPH samma dag för att hinna flighten från CPH.
Vad kommer att förändras?Kom ihåg att SAS snart bara ägs av danskarna. Såklart dom vill att alla linjer går från CPH.
Svenska staten har ju sagt att de ska sälja. Se t.ex. Damberg: "Sverige är inte en långsiktig ägare av SAS". När det händer så blir ju danska staten ensamma storägare -- beroende vem som faktiskt köper svenska statens del såklart.Vad kommer att förändras?
Det är förvånansvärt många här som uttalar sig om flygskatten utan att verka förstå vad den innebär...Det borde öppna för en hel del trixande som enskilda resenärer kan göra för att slippa 340kr/ben?
Jag hade en supergrym dansk kvinna i business hem från New York för någon vecka sedan, hon får gärna servera på alla SAS flygningar framöver. Det finns helt klart guldkorn i dansk crew, men generellt är det väl fler som är "sämre" än vad det är i Stockholm utifrån mina icke empiriska studierÄsch. Spelar inte så stor roll för mig. Lite längre att ta sig till Köpenhamn än Stockholm men trevligare flygplats där nere och bättre lounge i Eventyr.
Sen gillar jag ju att flyga så funkar liksom.
Danskt crew är väll däremot inte lika roligt kanske
... och vi kan komma ner för lite Ghetto-turism.Det ser jag fram emot. Så kan även denna skåning passera lapphelvetesgränsen med marginal utan mellanlandning