Nu sitter jag på AREX in mot centrala Seoul. Planen är att ta mig direkt till Conrad för att ta en dusch.
Polaren landade 1h före mig och ska stanna i två nätter. Lika bra att (ut)nyttja hans faciliteter eftersom jag inte har något hotellrum.
Det är 23 grader och strålande sol här i Seoul. Gissningsvis blir det mycket promenad, mat och öl idag!
Flighten SIN-ICN
Jag flög som sagt SQ608 SIN-ICN i business. Planet var en A350 som var väldigt fräsch. Levererades tidigare i år. Jag hade bokat in mig på plats 19K.
Till min fasa visade det sig att SQ tydligen har A350s med regional business. Det hade jag missat helt och hållet! Jag som ändå valde A350 specifikt för att undvika regional config på B787. Ännu ett rookiemisstag av undertecknad...
Jag hade bulkhead, vilket gav mig bättre benutrymme på längden. Dock så var det otroligt smalt i fotlådan. Jag, som skulle beskriva mig själv som ”bredaxlad” eller kanske ”en kille med kraftig bestomme” tyckte inte alls att set var bekvämt i liggande läge. Det var faktiskt så dåligt att jag valde att sova i ett reclinerläge på stolen, snarare än att ha den lie-flat.
Servicen var, som alltid hos Singapore Airlines, helt ypperlig! Jag blev tilltalad med namn hela tiden, erbjuden påfyllning etc. På denna flighten erbjuder de en väldigt flexibel serveringen. Man kan välja mellan ingen servering, direkt efter avgång eller innan ankomst. Jag valde att käka min lobster direkt efter avgång! Den var riktigt god! Tror du får ta och köra ett till test
@Taggen! Jag tror även jag får chansen till en till lobster termidor senare på resan - ska bli skoj att jämföra!
Detta var tyvärr min sista Singapore Airlines-flight på denna resa, och det är riktigt tråkigt. Jag håller SIngapore Airlines som mitt favoritbolag rakt igenom. Det är också det enda bolag jag någonsin köpt en revenue BusinessClass-biljett på.
Här kommer ett axplock av bilder från kabinen!
På återseende! Klockan är nu 10:00 lokal tid och Seoul ska göras osäker innan jag flyger vidare senare ikväll.
Någon som vill gissa var vi är påväg?
• Business Class (2-2-2 config)
• Västligare längdgrader