Senaste nytt

ekf

Medlem
Har en XSmax - men tror snarare att det är så att de länder jag ska besöka inte har funktionalitet där ”e” läggs framför orden :D
Du kanske ska till de mer stängda länderna i långbortistan, annars kan jag rekommendera eSIM från Gigsky som du lätt skaffar online på någon minut (när du fortfarande har internetåtkomst), GigSky Data Plans for Dual SIM iPhone — GigSky .
Körde själv Gigsky i vintras, men nu har jag fått in mitt vanliga abonnemang som eSIM, så SIM-sloten är ledig för diverse gammalmodiga lokala operatörer...
 

Tonton

Medlem
Lifehack:
Tar man Skytrain mellan T3 och T2 så får man möjligheten att se Jewel utsnitt gå landside!

478EEE26-2CDF-4E51-9AA6-8794A75BCCD8.jpeg
 

danielhog

Medlem
Nu har det druckits mer champagne samt ätits lite mat.

Förrätt: Mixed Garden Sallad

Visa bifogad bild 96817

Huvudrätt: Satay

Visa bifogad bild 96818



Dags att ge sig ut på äventyr. Skytrain till T2 för Orchid garden och Sunflower garden!

Måste vara tillbaka innan 21 lokal tid, då jag planerar att se AIK krossa Djurgårdens gulddrömmar. Vilket iofs kan bli stelt, då min Frequent Flyer-polare jag ska möta upp imorgon är en sådan tragisk djurgårdare :)
Ditt bordssällskap ser lite grå och blek ut...
 

jumbooze

Medlem
Du kanske ska till de mer stängda länderna i långbortistan, annars kan jag rekommendera eSIM från Gigsky som du lätt skaffar online på någon minut (när du fortfarande har internetåtkomst), GigSky Data Plans for Dual SIM iPhone — GigSky .
Körde själv Gigsky i vintras, men nu har jag fått in mitt vanliga abonnemang som eSIM, så SIM-sloten är ledig för diverse gammalmodiga lokala operatörer...
Det finns flera tjänster, United network, 3hk mfl, det beror på vart du ska
 

Tonton

Medlem
Nu kan jag även bocka av Enchanted Garden

8A10F89D-93EC-4E92-8744-24D78120D802.jpeg
98392E4C-E98D-4481-A6CC-250FEAA0639A.jpeg
87ADB839-54E7-4744-B974-0E890B2B34CE.jpeg

Samt även den trevliga Sunflower Garden! Speciellt den sista uppskattades då det var trevligt att få komma ut lite.

D761526F-818A-4EAC-8BC6-32A51E7806FD.jpeg
D8880DF1-6C90-4643-86D1-8CBA2D322626.jpeg
D0448F85-8CE3-43F4-B761-6966E970C75E.jpeg


I skrivande stund promenerar jag från TPR till gate C1, där min kärra till Seoul står.

Det är en nattflight och jag tänker att jag gör en recension i efterhand. Fokus kommer ligga på sovande, men jag ska hinna med en lobster också :)
 
Last edited:

Taggen

Medlem
Nu kan jag även bocka av Enehanted Garden

Visa bifogad bild 96821 Visa bifogad bild 96826 Visa bifogad bild 96822
Samt även den trevliga Sunflower Garden! Speciellt den sista uppskattades då det var trevligt att få komma ut lite.

Visa bifogad bild 96823 Visa bifogad bild 96824 Visa bifogad bild 96825

I skrivande stund promenerar jag från TPR till gate C1, där min kärra till Seoul står.

Det är en nattflight och jag tänker att jag gör en recension i efterhand. Fokus kommer ligga på sovande, men jag ska hinna med en lobster också :)
Hoppas du får en bra hummer nu. Senast jag körde Termidoren från SIN var den ärligt talat inget vidare. Torr och tråkig smak. Hoppas att cateringen bara hade en dålig dag.
 

Tonton

Medlem
Nu sitter jag på AREX in mot centrala Seoul. Planen är att ta mig direkt till Conrad för att ta en dusch.
Polaren landade 1h före mig och ska stanna i två nätter. Lika bra att (ut)nyttja hans faciliteter eftersom jag inte har något hotellrum.

Det är 23 grader och strålande sol här i Seoul. Gissningsvis blir det mycket promenad, mat och öl idag!

Flighten SIN-ICN

Jag flög som sagt SQ608 SIN-ICN i business. Planet var en A350 som var väldigt fräsch. Levererades tidigare i år. Jag hade bokat in mig på plats 19K.

Till min fasa visade det sig att SQ tydligen har A350s med regional business. Det hade jag missat helt och hållet! Jag som ändå valde A350 specifikt för att undvika regional config på B787. Ännu ett rookiemisstag av undertecknad...

Jag hade bulkhead, vilket gav mig bättre benutrymme på längden. Dock så var det otroligt smalt i fotlådan. Jag, som skulle beskriva mig själv som ”bredaxlad” eller kanske ”en kille med kraftig bestomme” tyckte inte alls att set var bekvämt i liggande läge. Det var faktiskt så dåligt att jag valde att sova i ett reclinerläge på stolen, snarare än att ha den lie-flat.

Servicen var, som alltid hos Singapore Airlines, helt ypperlig! Jag blev tilltalad med namn hela tiden, erbjuden påfyllning etc. På denna flighten erbjuder de en väldigt flexibel serveringen. Man kan välja mellan ingen servering, direkt efter avgång eller innan ankomst. Jag valde att käka min lobster direkt efter avgång! Den var riktigt god! Tror du får ta och köra ett till test @Taggen! Jag tror även jag får chansen till en till lobster termidor senare på resan - ska bli skoj att jämföra!

Detta var tyvärr min sista Singapore Airlines-flight på denna resa, och det är riktigt tråkigt. Jag håller SIngapore Airlines som mitt favoritbolag rakt igenom. Det är också det enda bolag jag någonsin köpt en revenue BusinessClass-biljett på.

Här kommer ett axplock av bilder från kabinen!

18615E93-B64D-4081-8CBB-1271B7F89921.jpeg


0BA14194-36BE-402B-BD48-0CD185A26745.jpeg


88C26EB6-E31D-4B1C-ABBC-5D8535B99D11.jpeg


1412C3D3-904A-403D-8C33-BF71925076EF.jpeg


C5FDFE58-655E-40D7-9BEC-BF1B8CA593D9.jpeg


På återseende! Klockan är nu 10:00 lokal tid och Seoul ska göras osäker innan jag flyger vidare senare ikväll.

Någon som vill gissa var vi är påväg?
• Business Class (2-2-2 config)
• Västligare längdgrader
 
Last edited:
Toppen