Senaste nytt

Kan inte boka resa med svenskt telefonnummer i United app

Försöker boka resa i Uniteds app men det går inte utan ett telefonnummer från Guam, USA eller Puerto Rico om jag ska betala med kort.
Får samma fel med Apple Pay.
Väljer jag Paypal eller Paypal credit kan jag inte betala med Amex, står Unavailable for this payment.

Någon som vet hur jag kommer runt detta ? Funderade om jag skulle använt något gammalt US telefon nummer jag haft eller ett fejk nummer men tänker att det är nog dumt

Eller är det webbläsare som gäller ?

Edit: slutade med att jag valde webbläsare, Uniteds hemsida funkade bra på telefon :) men jag skulle ändå vilja veta hur ni andra löser detta med appen , om ni gör de
 
Last edited:

Senator

Moderator
Det står någonstans att appen är begränsat till resenärer med folkbokföring/betaladress i få länder och att alla andra behöver köpa via deras hemsida. Vet inte varför det är så.

Bortsätt från det tycker jag att både United app och hemsidan möjligtvis är ”best in class”.
 

bhen

Medlem
22C5884C-6034-4262-8A78-784BA0615BFB.jpeg
Bortsätt från det tycker jag att både United app och hemsidan möjligtvis är ”best in class”.
Håller med, faktum är att det är samma med SAS app från Us-app store, med skillnaden att man inte ens kan söka på flyg utan direkt i första steg får besked om att gå online.
Känns inte väldigt 2019.
 
Toppen