Senaste nytt

Var befinner jag mig?

Tänkte att det kunde vara kul med en liten gissningstråd!

Man postar en bild på en byggnad, ett monument eller vad som helst i en stad.
Tänk på att det inte bör vara en bild på t.ex en tegelvägg utan något som kan förknippas med staden, ex Turning Torso - Malmö (Inte fullt så enkelt, men ni förstår vad jag menar hoppas jag.

Den som lägger upp bilden avgör om denne vill ha svar på vad bara staden heter, eller även vad byggnaden, monumentet alternativt platsen heter.

  • När det rätta svaret postats och det har blivit bekräftat som korrekt är det fritt fram för vem som helst att lägga upp en ny bild.
  • En ny bild får endast postas när svaret på den förra har kommit fram genom rätt svar eller att den som laddat upp bilden gått ut med det rätta svaret.
  • Den som gått ut med bilden får komma med ledtrådar om det rätta svaret inte kommit upp på ett bra tag.

Kan editera detta inlägg och göra en liten "topplista" så får vi se vem som besökt flest ställen eller som har allmänt bra kännedom om städer/byggnader osv.

Obs: Inget fusk nu... dvs "dra" bilden in i google-bilder!

Jag börjar med en bild enligt nedan:

SAM_5062.jpg

Vart är jag?


Topplista:

Jacob, 9 poäng
Dr. Miles, 8 poäng
Elsson, 6 poäng
Palazzi, 5 poäng
Kenneth Lind, 4 poäng
Magino, 4 poäng
NyfikenGrau, 4 poäng
Marcus01, 3 poäng
Tjaeng, 3 poäng
sembl, 3 poäng
Luchtii, 2 poäng
Palle Kuling, 2 poäng
taxvalp, 2 poäng
palmen, 2 poäng
Ubbe, 1 poäng
segra, 1 poäng
Perra, 1 poäng
Jonas Bäckman, 1 poäng
agehall, 1 poäng
jumbooze, 1 poäng
A380*G, 1 poäng
tourist, 1 poäng
Agö, 1 poäng
mry, 1 poäng
sungtae, 1 poäng
Unis, 1 poäng
Valley, 1 poäng
Bringman, 1 poäng
Hundrafjortontrettiotre, 1 poäng
MartinH, 1 poäng

(Uppdaterad vid #548)
 
Last edited:

NyfikenGrau

Medlem
Kul, men rätt svårt i detta fall om man inte sett/känner igen tornet. I övrigt tycker jag bilden luktar västra Medelhavet, dvs Spanien/Italien/Frankrike. Får man "ringa in"? :)
 
Kul, men rätt svårt i detta fall om man inte sett/känner igen tornet. I övrigt tycker jag bilden luktar västra Medelhavet, dvs Spanien/Italien/Frankrike. Får man "ringa in"? :)

Det ska inte vara för lätt.. och är det ingen som vet svaret kan man lägga in någon ledtråd.
(Jag avvaktar dock med ledtråd, är övertygad om att någon sett denna byggnad) :)
 
Toppen