Senaste nytt

Holländska Amex Platinum och dess fördelar

Mr Planning

Medlem
Använder inte Revolut, men att betala Amex med Amex låter ju mysigt :rolleyes:

Skickas fakturan hem?, jag kommer om jag skaffar den inte att använda kortet ändå, och betalar gärna årsavgiften på en gång.

Tack för alla svar!
 

Thornado

Medlem
Skickas fakturan hem?, jag kommer om jag skaffar den inte att använda kortet ändå, och betalar gärna årsavgiften på en gång.

I och med att man behöver ett bankkonto i Holland (t.ex. hos bunq) och Amex sätter upp en direct debit från den så är det ju relativt enkelt att betala hela årsavgiften på en gång även om den debiteras månadsvis. Man för helt enkelt bara över hela årsavgiften till sitt bunq-konto och sen så dras det automatiskt därifrån varje månad. Detta har även fördelen att det är enklare om man skulle säga upp kortet innan hela året har gått.
 

MTheC

Medlem
Måste säga att AmEx i Holland imponerar med bra kundtjänst. Nu var det ett tag sedan jag hade AmEx platinum i Sverige men var då varken nöjd eller missnöjd med kundtjänsten så vet inte om det är bättre i Holland.

AmEx i Holland var dock väldigt trevliga och hjälpsamma direkt när jag var i kontakt med dem. Ringde för att fråga om priority pass för extrakortsinnehavaren och fick då information om att det beställs automatiskt (något för AmEx i Sverige att ta efter?) men någon dag senare än för mig som huvudkortsinnehavare - de frågade dock direkt om det var så att det fanns någon resa planerad innan kortet skulle komma och när så var fallet så ordnade de fram en elektronisk voucher från Priority pass, väldigt snyggt och smidigt.

Tack till @Berglund för tipset att skaffa det. Också väldigt nöjd med att det är ett vanligt kort, inte alls förtjust i "trenden" med metal. Bara onödigt tungt och klumpigt.
 
[QUOTE="Jag är dock inte riktigt säker på om det kommer att bli några värvningspoäng här då länken jag fick från Berglund gick till ett Amex FlyingBlue Platinum och jag ville ha ett "vanligt" Platinum. Detta fanns inte att välja längst ner på sidan, utan jag följde vägen som Berglund tipsade om, men då försvann det spårnings-id som fanns i URLen, så oklart om det verkligen kommer att funka.[/QUOTE]
Jag kan bara bekräfta att inga välkomstpoäng tillkommer. Jag handlade för ca 700 evro och fick inte 20000 MR poäng. Jag är nöjd med kortet iaf. Väldigt tacksam till Berglund för allt info!
 

NotRyan

Medlem
Enklaste är det nog, billigast är jag rätt säker på att det inte är men det beror ju på hur länge du tänkt vara kund och behöva kontot.
Tja, för bara bankkontot så är det svårt att bli billigare. Det är inte många banker som betalar dig för att ha konto där. Man behöver ju inte ha kortet aktivt efter provperioden...
 
Toppen