Senaste nytt

Jag kan inte betala med betalo.se eller billhop.se

Noey

Medlem
Jag har fått mitt första kreditkort i sverige. Det är SAS Amex Premium, men det funga inte att köpa online eller betala faktura med billhop.se eller betalo.se . Jag är redan registerar mig.

Är det nån som har problem som mig ?

Tack alla.
 

Attachments

  • apotek.jpg
    apotek.jpg
    38,1 KB · Visningar: 476
  • 1.jpg
    1.jpg
    60,4 KB · Visningar: 500

Robert flysas

Moderator
Jag har fått mitt första kreditkort i sverige. Det är SAS Amex Premium, men det funga inte att köpa online eller betala faktura med billhop.se eller betalo.se . Jag är redan registerar mig.

Är det nån som har problem som mig ?

Tack alla.

Har du aktiverat ditt kort ? Det måste man göra innan det går att använda av säkerhetsskäl. Logga in i appen hos Amex eller på Amex hemsida och följ sedan instruktionerna. Lycka till.
 

Jönsson

Medlem
Kan också vara så att du måste göra ett första fysiskt köp med pinkod innan du kan använda det på annat sätt.
 

palmen

Moderator
Oftast brukar man behöva göra ett köp i en vanlig butik och knappa in pin-kod för att kortet ska aktiveras
 

Jonas C

Medlem
Har gjort mina första köp på kortet online efter att kortet aktiverats. Både på mitt Amex Platinum och SAS Elite/Premium. Har funkat utan problem.
 

Noey

Medlem
@ekf
@Jönsson
@palmen
@Jonas C

Jag har köp online efter aktiverat och det funga bara en gång. Sen det funga inte mer.
Jag har 64 000 kr. i kortet och använda bara en gång ca 1 2xx kr... Det finns 63 xxx kr. kvar i kortet.
Men när jag kolla i min konto, det står 63 xxx kr. och när jag click på " Hur mycket kan jag handlar " sen prova med 100 kr.....
Titta på photo.
 

Attachments

  • 3.jpg
    3.jpg
    42,5 KB · Visningar: 420

ekf

Medlem
Men när jag kolla i min konto, det står 63 xxx kr. och när jag click på " Hur mycket kan jag handlar " sen prova med 100 kr.....
Titta på photo.
Det verkar ju som att det är en säkerhetsspärr som slagit till. Det är nog bäst att ringa Amex och fråga varför... Jag kanske skulle prova att handla i butik en gång först i och för sig, en betalning med chipet isatt i betalterminalen (ej kontaktlöst) och med verifiering med din pinkod.
 

sammyj

Medlem
@ekf
@Jönsson
@palmen
@Jonas C

Jag har köp online efter aktiverat och det funga bara en gång. Sen det funga inte mer.
Jag har 64 000 kr. i kortet och använda bara en gång ca 1 2xx kr... Det finns 63 xxx kr. kvar i kortet.
Men när jag kolla i min konto, det står 63 xxx kr. och när jag click på " Hur mycket kan jag handlar " sen prova med 100 kr.....
Titta på photo.

Känns som bara AMEX support kan svara på varför dom inte godkänner köp/kredit på kortet
 
Toppen