Senaste nytt

Felmeddelande vid avbokning av bonusresa

TomJ

Medlem
Samma sak hände mig, påpekade det också för kundtjänst men de hade inte koll på det och sa att det ibland kunde vara lite problem...

Men samma som ovan, testade på alla mina bokningar och samma sak överallt. (man kan ju testa och trycka avboka utan att sen gå vidare)

Jäkla tur att man är EBG så man har kundtjänst dygnet runt kundtjänst o kan boka av utanför kontorstid. Det är ju en hel del saker som man inte kan göra online, just nu boka av men även exempelvis lägga till en retur på en enkelresa, ändra från en vanlig ToR till en open jaw osv. Man måste boka av för att kunna boka en helt ny resa. Så att inte kunna boka av själv ställer till det en del, inte alla som kan sitta dagtid och pilla med bonusresor. För mig blir det (möjligen) när man jobbat klart, barnen är lagda och lugnet lägger sig...
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag försökte om/avboka min resa till Thailand i Januari idag, hade hittat andra datum som passade bättre. Gick inte att göra någotdera på nätet, ringde då till SAS kundtjänst (Guld service) för att avboka min resa alt om dom kunde byta datum.
Ville jag byta datum så var jag tvungen att ringa Tallin - fine.
Men det som förvånade mig var att dom tog ut en avgift på 450kr för att avboka en resa med *A. Vilket jag givet ifrågasatte. Det kostar om dom ska boka om oxå, fick jag till svar.

Kostar det verkligen 450 kr att avboka en resa, när jag inte kan göra det själv på nätet?
 

TomJ

Medlem
Sen ett tag tillbaka kostar det att boka star alliance ja. Bokningsavgift som ej betalas tillbaka vid om eller avbokning. Ganska dyrt också! Däremot är skatterna klart lägre numera så det blir totalt sett billigare, om man inte bokar om eller av...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Syversen

Medlem
Försökte avboka en award på webben för nån vecka sen vilket inte gick igenom med samma felmedd som beskrivs ovan. Lyckades däremot i appen men har fortf inte fått tillbaka skatterna eller poäng.

Ring eller maila kundservice för att få dina poäng. Jag råkade ut för samma sak. Efter något dygn krediterades pengarna, men för att få poängen krävdes ett mail till, i mitt fall, diamantsupporten.
 
Du har förmodligen betalt denna avgift vid bokningen. När du nu vill boka om eller boka av återbetalas förra skatterna förutom denna avgift och en ny avgift tas ut.
Ahh nu när jag tittade efter så ser jag att skatten var 1075 och 450 i service. Sorry, jag pudlar och erkänner att jag inte har kollat på bifogad pdf i bokningen. :confused:

Tack för ditt förtydligande. :)
 

Robert flysas

Moderator
Samma för mig. Ringde in och avbokade. De felsöker detta och beräknar att det skall fungera när som helst igen. Man
Är ju så van att kunna boka om eller avboka på hemsidan/appen. Så snart fungerar det igen!
 
Toppen