Senaste nytt

AMEX Platinum Metall nu lanserat i Sverige (2019-04-09)

Jönsson

Medlem
Dagens bästa!! Dessa söderhipsters..
Fast nu för tiden har ju var och varannan ett uteliggarskägg eller ett talibanskägg. Inte bara hipsters. Det är svårt att veta vem som är hemlös, medlem i en mc-klubb, taliban eller bara en Svensson med stort skägg. Alla ser likadana ut.
 

Pekstu

Ny medlem
Någon annan som fått brev från AmEx att fr o m 1/11 ingår inte längre SAS Amex Premium kostnadsfritt om man har Platinum, utan att man måste börja betala årsavgiften?
 

Berglund

Medlem
Någon annan som fått brev från AmEx att fr o m 1/11 ingår inte längre SAS Amex Premium kostnadsfritt om man har Platinum, utan att man måste börja betala årsavgiften?
Så har det varit länge för de nytecknade Amex Platinumkorten. Nu försvinner det även från gamla befintliga avtal. Inget nytt, det här har varit på gång länge.
 

TP12

Medlem
Någon annan som fått brev från AmEx att fr o m 1/11 ingår inte längre SAS Amex Premium kostnadsfritt om man har Platinum, utan att man måste börja betala årsavgiften?

Fick samma idag....trist att de inte kunde låta det vara kvar för de som varit kunder ett tag. Borde vara något som höjer lojaliteten men å andra sidan så öppnar det kanske upp för att vissa ska går från betalkort till kreditkort.
 

Tonton

Medlem
Fick samma idag....trist att de inte kunde låta det vara kvar för de som varit kunder ett tag. Borde vara något som höjer lojaliteten men å andra sidan så öppnar det kanske upp för att vissa ska går från betalkort till kreditkort.

Det är högst troligtvis hela idén.

Sedan tycker jag Amex har varit snälla och låtit folk vara kvar på betalkorten såhär länge - trots att de definitivt vill göra sig av med alla sådan. Istället gör de småförändringar hela tiden för att uppmuntra folk att göra bytet till den "nya" kortprodukten.
 

Pekstu

Ny medlem
Så har det varit länge för de nytecknade Amex Platinumkorten. Nu försvinner det även från gamla befintliga avtal. Inget nytt, det här har varit på gång länge.

För mig är inte kortet längre det som det en gång var... Platinum reseförsäkringen som täckte även om man betalade resan med något av de andra Amex korten är tydligen också borta... Visst, enligt deras reklam så kan jag öppna en flaska öl med kortet nu för tiden, men det räcker inte för att de skall behålla mig som kund. Ringde och sa upp det.
 

M.K

Medlem
Ingen status längre med kortet, men försäkringarna är fortsatt bra. HHG/RRG, Pontus, PP samt 3x MR utomlands håller mig kvar. Knappast lönt det om man inte reser en del men det har vi ju konstaterat länge här på B.C.

Satt bredvid en med norskt Plat nyligen. Jag önskar vi åtminstone fick deras design på kortet då det var mycket finare! De har dock sämre förmåner fick jag veta.
 

Tonton

Medlem
För mig är inte kortet längre det som det en gång var... Platinum reseförsäkringen som täckte även om man betalade resan med något av de andra Amex korten är tydligen också borta... Visst, enligt deras reklam så kan jag öppna en flaska öl med kortet nu för tiden, men det räcker inte för att de skall behålla mig som kund. Ringde och sa upp det.

Fastän jag har varit en av dessa som aldrig betalde med mitt Platinum - men samtidigt (ut-)nyttjade Platinums försäkring - så stödjer jag ändå denna ändring till 100%. Amex vill ju såklart att du ska använda ditt Platinum om du nu har denna kortprodukten - inget annat kort. Sedan har alltid reglerna varit desamma - bara det att Amex/försäkringsbolaget har varit snälla och inkluderat spendering hos andra kortprodukter.

Nej, jag tycker det är bra med differentieringen. Det blir mycket tydligare av vad som gäller - och mindre risk att någon blir missnöjd med att de antar att det fungerar på ett sätt, och därefter agerar på det - medans T&C säger något annat (vilket jag tyvärr märker händer ganska här på BC).
 

KVTL

Medlem
Satt bredvid en med norskt Plat nyligen. Jag önskar vi åtminstone fick deras design på kortet då det var mycket finare! De har dock sämre förmåner fick jag veta.

Husker du hva?

Jeg har norsk platinum kort, og mener vi skal ha det meste som dere. Men i Norge utesteder de kun faktureringskort, noe som passer ypperlig siden vi nettopp har fått gjeldsregister.
 
Toppen