Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

Single tickets släpps nog inte för i slutet av augusti eller så. Det är re-sale av season tickets, och de brukar vara rätt dyra så här tidigt.

Måste säga att jag är sjukt förvirrad. Har rangers släppt presale tickets för singel games eller är allt resale av säsongsbiljetter? När man går via rangers sida kommer man ingenvart, men det finns biljetter hos ticketmaster. Har även fyllt i formulär på rangers sida för att få info om biljettsläpp, men inte fått något mail än. Hade hoppats på bättre priser om man var ute i god tid.
 
Blir nog Minneapolis på mig i slutet av november/början av december, två hemma-matcher med Minnesota Wild (Ottawa och Dallas).
Tyvärr spelar inte Minnesota Vikings hemma den perioden, men college football funkar (Minnesota Golden Gophers hemma mot Wisconsin).
Basket och baseball har jag aldrig fastnat för.

Innan dess NYR - Buffalo i MSG i Oktober, så är jag nöjd.
 

Tonton

Medlem
Inga single tickets är släppta ännu :)

Jag bokade upp en Chicagoresa på poängrean - 8-13 mars.

Matcher som är spikade:
8 mars - Hawks-Blues i Chicago
10 mars - Blues-Panthers i St Louis

Sedan ska vi se om jag hinner med någon annan rolig sportaktivitet också :)
 

srg

Medlem
Hade helt glömt, avslutar en New England roadtrip i Boston om 2v och har biljetter till Red Sox - Blue Jays. Första gången MLB på plats :)
 

Resetokig

Medlem
Single tickets släpps nog inte för i slutet av augusti eller så. Det är re-sale av season tickets, och de brukar vara rätt dyra så här tidigt.
Tack @Tore Saether och @Tonton precis vad jag behövde höra! Såg att det stod ett slutdatum i september, kan det tänkas vara då ordinarie biljetter släpps? Nu har jag höga förväntningar att vi ska kunna rycka rimliga biljetter till en eller fler matcher.:D
 

ulagun

Medlem
Har nu bokat höstens NHL matcher
12/10 Vancouver, 15/10 Calgary samt 18/10 Edmonton.
Undrar om någon annan här på BC kommer att se någon av matcherna på plats. Vore trevligt att träffa någon likasinnad.

Har dessutom börjat kika lite på nästa års resa. Med utgångspunkt från Houston finns något av hockeyintresse på "pendelavstånd" förutom Dallas? Om möjligt är tanken att kombinera resan med bad, besök New Orleans samt hockey
 

trskial

Medlem
Har nu bokat höstens NHL matcher
12/10 Vancouver, 15/10 Calgary samt 18/10 Edmonton.
Undrar om någon annan här på BC kommer att se någon av matcherna på plats. Vore trevligt att träffa någon likasinnad.

Har dessutom börjat kika lite på nästa års resa. Med utgångspunkt från Houston finns något av hockeyintresse på "pendelavstånd" förutom Dallas? Om möjligt är tanken att kombinera resan med bad, besök New Orleans samt hockey

Frugan och jag flög till New Orleans och åkte sedan vidare till Nashville och såg på NHL hockey. Sen var vi i Dallas och tittade. Betalade 7.000kr för en biljett då. Men jag vill kunna se pucken när jag är på NHL och då får det kosta ;)

Pappa och jag var i San Jose för två år sedan i SAP Center och såg tre matcher då hans brorsa bor i San Jose (gift med en amerikansk fru).
 

ulagun

Medlem
Frugan och jag flög till New Orleans och åkte sedan vidare till Nashville och såg på NHL hockey. Sen var vi i Dallas och tittade. Betalade 7.000kr för en biljett då. Men jag vill kunna se pucken när jag är på NHL och då får det kosta ;)

Pappa och jag var i San Jose för två år sedan i SAP Center och såg tre matcher då hans brorsa bor i San Jose (gift med en amerikansk fru).

Hur rangordnar du stämningen, hockeyintresset arenorna m.m. Nashville, Dallas samt San Jose?
Anledning till frågan är att vi såg Florida Panthers för något år sedan. Väldigt avslagen tillställning jämfört med t.ex. när Islanders spelade i gamla ladan ute i obygden utanför NY.
Flyget dit. Kommer använda en 2-4-1. Vi vill undvika krångliga byten i USA. Lufthansa och United flyger direkt från FRA till Houston, verkar enklast, annars har vi ingen större längtan just dit. Hur tog ni er New Orleans?
 

trskial

Medlem
Hur rangordnar du stämningen, hockeyintresset arenorna m.m. Nashville, Dallas samt San Jose?
Anledning till frågan är att vi såg Florida Panthers för något år sedan. Väldigt avslagen tillställning jämfört med t.ex. när Islanders spelade i gamla ladan ute i obygden utanför NY.
Flyget dit. Kommer använda en 2-4-1. Vi vill undvika krångliga byten i USA. Lufthansa och United flyger direkt från FRA till Houston, verkar enklast, annars har vi ingen större längtan just dit. Hur tog ni er New Orleans?

Tyckte Nashville och SAP var bäst. SAP i ett sånt fall. Häftigt med 17-18k pers på läktaren.

Florida Panthers är inga höjdare. Däremot kan jag tänka mig att Pittsburgh, Rangers, Vegas och Colorado kan vara häftigt att besöka.

Vi flög
Oslo-Dubai (Emirates)
Dubai-New Orleans (Emirates)
 
Premiär på baseball för oss dock inte högsta ligan, St Paul Saints Mn - Chicago Dogs Il
20190825_162308.jpg
 
Toppen