Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

DeJuWa

Medlem
När jag bokade förra året var det inga problem att välja 777-avgången (fanns två olika avgångar per dag). Jag föredrog den senare A380-avgången så det blev aldrig aktuellt med 777.

Inte helt så längre...kollade på expert flyer, och om två dagar är alla F seats öppna, men tallinn får inte upp award space. Så får ta till tacka med biz
 

palmen

Moderator
Stötte på ett udda bekymmer idag.

Sökte på SAS *A sökningen.
Fann tillgänglighet BKK-ARN och ARN-GOT i business och plus.

Men kunde inte finna den när jag sökte BKK-GOT. Så ringde Tallin, hon kunde precis som jag finna dem var för sig. Men när hon ville ihop dem kunde hon bara lägga på Go på ARN-GOT. Provade med två olika personer, men gick inte.

Något nytt?
Välkänt senaste månaderna att connections bara går att få i ekonomi. Lär vara någon form av married segment som strular till det. Men gör som @Andreas Ekman tipsade om så fungerar det ibland.
 

Canadien

Medlem
Välkänt senaste månaderna att connections bara går att få i ekonomi. Lär vara någon form av married segment som strular till det. Men gör som @Andreas Ekman tipsade om så fungerar det ibland.

Fick till en connection i Business efter att agenten först bokat in MUC-CPH-ARN med SAS som connection, biljettera resan och dra skatter. Sedan öppna upp bokningen igen och lägga in MUC-ARN direkt med LH...
 

Axxo

Medlem
Jag har bokat GOT - PEK / PEK - GOT åt 4 personer inklusive mig själv med mina 2-4-1 voucher.
Ditresan är i plus och hemresan i business. Finns det någon möjlighet att uppgradera till business på ditresan med miles innan flight? dvs om det finns.
 

Mr Basic

Medlem
Tidigare så släppte Lufthansa i princip alltid 2 award vid 14 dagar kvar om det var F8. Nu är det inte alls lika säkert. Ut från Tyskland så släpps det färre platser och närmare inpå avresa än tidigare.
Påverkar denna algoritm-förändring även business? :rolleyes:
Har flertalet (både destinationer och datum) bevakningar på expertflyer utan att en enda award-plats har släppts. :(
Edit. Ca 80 dagar till utresa, ca 95 dagar till hemresa
 

ZZZebra

Medlem
Varför ska du boka om? Med största sannolikhet säljer de inte first på dessa avgångar, dvs du kan betala för Business men få en first stol med business servering. Om du inte hamnar i nosen kan du ta övervåning, ser det som win win och klart bättre än B777. Det behöver inte vara gamla first stolarna, kan även vara nya First på vissa avgångar.

Det byts friskt på Thai, just nu är det åter vanliga B777 på sträckan och fått de platser som jag ursprungligen hade dagen innan (bulkhead). Undrar fortfarande varför de bumpar oss en dag längre fram när det finns lediga säten (men ej awards) på vår ursprungliga flygning.
 

Canadien

Medlem
Jag har bokat GOT - PEK / PEK - GOT åt 4 personer inklusive mig själv med mina 2-4-1 voucher.
Ditresan är i plus och hemresan i business. Finns det någon möjlighet att uppgradera till business på ditresan med miles innan flight? dvs om det finns.

Om det är SAS CPH-PEK så ja, finns det plats så kostar en uppgradering 35000 eurobonuspoäng per person enkel resa.
 
Toppen