Senaste nytt

Kreditkortspyssel

Patrik

Medlem
Är gift utan äktenskapsförord, då delas allt hur som haver 50-50 i slutändan, så vi kör Familjen AB där alla inkomster går in i Familjen AB och sen betalar Familjen AB alla räkningar och inköp. För att undvika nötande om "du spenderar för mycket på X" så har vi månadspeng även för oss vuxna som den andre inte har med att göra vad den går till, väskor, kläder, teknik unt so weiter, har fungerat toppen för oss i alla år. Större saker som inköp av möbler, bilar, resor diskuterar vi innan och kommer överens innan Familjen AB gör ett inköp.
 

Sebastian.k

Medlem
Jag för över kapital till 2 olika underkonton som jag döpt till Amex sas och mc sas för att hålla koll på inköp löpande och vid månadens slut stämmer jag av e-fakturorna kontra saldo på kontona och betalar.
Skulle jag ligga framtung på något kreditkort har jag en buffert att ”nalla” ifrån för att undvika räntekostnader.

Håller på att sälja in eurobonus/Amex MR kreditkort konceptet för frugan med extrakort och hoppas på att kunna öka spend tillsammans samt fler eb poäng att resa för.
 

Tonton

Medlem
Men tänk vad mycket poäng du går miste om när du inte har en +1 som drar in poäng också ;)

... och jag, @Tonton, längtar tills jag och min tjej flyttar ihop för vi ska ha gemensam ekonomi. Fler poäng... men det kanske skall nämnas att jag främst ser fram emot det för att jag är våldsamt kär. ;)

Tro mig - jag spenderar nog som för två personer ändå - samt reser för halva priset mot vad det kostar för par. Win-win ;)

Mao är jag nöjd som det är just nu - men ska jag vara ärlig så kommer det nog ändras när (om) jag hittar min framtida partner :p
 
Toppen