Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Deleted member 4140

Guest
Kompetens och utbildning av agenten. För en lekman framstår att boka en resa som mycket simpelt men tyvärr är det rätt komplicerat när man börjar grotta i det. Processen att boka består i flera olika steg och man måste göra saker i en viss ordning.
Det finns dock vissa på Tallinn som inte alls ÄR serviceminded och faktiskt vill göra så lite som möjligt, brukar alltid HUACA när de personerna svarar för man får garanterat inte hjälp med det man är ute efter utan blir snarare irriterad.
 

Taggen

Medlem
Det finns dock vissa på Tallinn som inte alls ÄR serviceminded och faktiskt vill göra så lite som möjligt, brukar alltid HUACA när de personerna svarar för man får garanterat inte hjälp med det man är ute efter utan blir snarare irriterad.
Säkert, men frågan är varför de inte framstår som hjälpsamma. De kan vara för dåligt utbildade och vill inte framstå som okunniga. Sedan ställer många av oss på BC kanske högre krav än genomsnittsresenären och då finns det färre som kan hjälpa till och då får man väl göra som du och köra HUACA. Som på alla arbetsplatser, kompetensgrad och attityd är olika. Antar att de bedömt att lägsta nivån på kunskap inte motsvarar de krav vi ställer.
 

danielhog

Medlem
Säkert, men frågan är varför de inte framstår som hjälpsamma. De kan vara för dåligt utbildade och vill inte framstå som okunniga. Sedan ställer många av oss på BC kanske högre krav än genomsnittsresenären och då finns det färre som kan hjälpa till och då får man väl göra som du och köra HUACA. Som på alla arbetsplatser, kompetensgrad och attityd är olika. Antar att de bedömt att lägsta nivån på kunskap inte motsvarar de krav vi ställer.
Tack för dina försök att förklara!

Jag tror att jag ställer mer krav/önskemål/egna tankar än genomsnittsresenären men mindre än genomsnitts BC användaren.

Men jag tror du sätter huvudet på spiken i att det framstår som inte hjälpsamma, dom kanske vill hjälpa till men inte kan. Blir så märkligt bara att fråga om en konkret linje som jag själv hittat online, få nekande svar, ringa igen och då funkar det.

Mitt typiska exempel på när jag inte fattade någonting var när jag en vardag ville åka ARN - FRA, och det fanns enligt agenten absolut ingenting alls, men det fanns typ 10 avgångar på sas hemsida. HUACA och hon skrattade när jag undrande frågade om det fanns platser då det fanns hur mycket som helst.
 

Taggen

Medlem
Mitt typiska exempel på när jag inte fattade någonting var när jag en vardag ville åka ARN - FRA, och det fanns enligt agenten absolut ingenting alls, men det fanns typ 10 avgångar på sas hemsida.
Fast erfarenhet har lärt oss att antagandet att SAS och Tallinn ser exakt samma platser håller inte. Inte ens säkert SAS egen kundtjänst ser samma som SAS *A sökning. Kan säkert bero på hur agenten sökte etc.

Jag antar att du väljer alternativet att lämna feedback när du ringer Tallinn.
 

danielhog

Medlem
Fast erfarenhet har lärt oss att antagandet att SAS och Tallinn ser exakt samma platser håller inte. Inte ens säkert SAS egen kundtjänst ser samma som SAS *A sökning. Kan säkert bero på hur agenten sökte etc.

Jag antar att du väljer alternativet att lämna feedback när du ringer Tallinn.
Givetvis, men det märkliga var ju att agenten efter såg typ 10 flighter också. Därav känslan av total ovilja/ologiskt agerande från agent nr 1. Men kanske hade missats någon ruta eller råka klicka i fel eller annat som du säger. Jag har samma i mitt arbete, utomstående frågar ibland ”hur svårt kan det vara” utan att förstå processerna.

Jag lämnar oftast inte feedback till agenten men däremot surveyn. Agenten brukar jag tacka stort för hjälpen och berätta att bokningen glädjer mig, jag tänker att ett trevligt bemötande gynnar alla parter för framtiden, och om inte annat så är det roligare än att vara vresig, oavsett hur jag känner eller tänker för stunden :)
 

SK4628

Medlem
Hej, lyckades i går boka via SAS hemsida Frankfurt-Zurich (Lufthansa)-Tokyo( Swiss) och hem med Singapore Airlines, Tokyo-Singapore-Frankfurt i April 2020.
Vist kan jag, om jag hittar platser ringa Tallin och lägga till flyg (mot avgiften för ändringar) om det blir möjligt utgå ifrån Arlanda i stället , eller är det bättre att köpa en separat biljett Stockholm-Frankfurt? Hur räknas poängen när man ligger till flygg i sin bokning, har försökt läsa på här men i dag verkar min hjärna stannat upp totalt, så lika bra att fråga.

Som jag förstår det går det att göra så, men har inte provat själv. Kanske någon mer insatt som kan svara? Har läst andra som ändrat destination genom att lägga på ben, så borde väl gå att göra liknande för avreserort...
 
Hej,

Jag har två fråga om vouchers och Lufthansa.

1) Jag tänker att resa till Costa Rica (SJO) i October for 10-14 dagar. Jag ska prova att avänder min voucher för först klass resor.
Jag förstår att LH här stenkoll över awards till tidigast 14 dagars innan avgår. Men om jag hittar plats i 1:a klass på tur, måste jag använder ett voucher till för retur om det finns plats efter resan har påbörjat?

2) Jag kollade award flygarna på United och ANA. Det visar award flights i business som finns inte på SAS Star Alliance Award hemsida. Kan jag ringa SAS och ber dem att kolla och boka ett specifik flyg för plats?


Tack för hjålpen :)
 

squeezen

Medlem
Hej,

Jag har två fråga om vouchers och Lufthansa.

1) Jag tänker att resa till Costa Rica (SJO) i October for 10-14 dagar. Jag ska prova att avänder min voucher för först klass resor.
Jag förstår att LH här stenkoll över awards till tidigast 14 dagars innan avgår. Men om jag hittar plats i 1:a klass på tur, måste jag använder ett voucher till för retur om det finns plats efter resan har påbörjat?

2) Jag kollade award flygarna på United och ANA. Det visar award flights i business som finns inte på SAS Star Alliance Award hemsida. Kan jag ringa SAS och ber dem att kolla och boka ett specifik flyg för plats?


Tack för hjålpen :)
Sas verktyg visar inte first class, du måste ringa in.

Påbörjad resa kan aldrig ändras, så är du iväg 14 dagar eller mer blir det i praktiken omöjligt att boka om till LH first class på returen.
 
Sas verktyg visar inte first class, du måste ringa in.

Påbörjad resa kan aldrig ändras, så är du iväg 14 dagar eller mer blir det i praktiken omöjligt att boka om till LH first class på returen.

Tack Sqeezen för snabbt svar :)

Jag förstår att jag kan inte ändras resa som har påbörjad. Jag skulle resa till CR för bara 10 dagar, så jag hoppas att jag kan lösa det innan jag avgår från Stockholm.

Jag tänker i första hand att boka business men när jag kolla på SAS hemsida det finns ingen flyg i business. Men det finns plats när jag kolla ANA eller United. Jag ska ringa till SAS idag och hoppas att jag kan boka i business iaf. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen