Senaste nytt

Bilbyte Nord-/Sydön Nya Zeeland

Detta går att läsa nästan längst ner under Multi-Island Hire Terms and Conditions från länken ovan, vilket jag utgår ifrån då jag har samma tankar kring vädret som du har under min resa framöver.

"A minimum of 72 hours notice is required of the customers’ intention to cross between the islands if a crossover booking has not be previously made. If notice is not given, we cannot guarantee a vehicle will be available on the other side."

Slarvigt läst av mig , tack !
 

chazzie

Medlem
Bytet fungerar för övrigt väldigt bra, men om du har väskor, gå direkt till AVIS-disken och få de nya nycklarna, kön kan bli ganska lång och det var bara en människa som jobbade där när jag åkte.
 
Bytet fungerar för övrigt väldigt bra, men om du har väskor, gå direkt till AVIS-disken och få de nya nycklarna, kön kan bli ganska lång och det var bara en människa som jobbade där när jag åkte.

Tack för tipset ! :) Troligtvis kommer jag åka över juldagen till nordön, har en tanke i mitt huvud att det kommer vara lite mindre folk som gör det en dag som den :p
 
Bytet fungerar för övrigt väldigt bra, men om du har väskor, gå direkt till AVIS-disken och få de nya nycklarna, kön kan bli ganska lång och det var bara en människa som jobbade där när jag åkte.

Såg nu att öppettiderna var sådär
Hours of Operation: Sun - Sat 12:30 PM - 2:30 PM and 5:00 PM - 6:00 PM
Om färjan ska ankomma 13:55 eller 17:45 är det lugnt då? Får fem timmar på sig att hämta bilen efter man lämnat :
  • A maximum of 5 hours is allowed between the drop off of the vehicle in one island and the pick up of the next vehicle (i.e. the length of the ferry trip between the islands is approximately 3 hours and 45 minutes in total).
Det här antar jag såklart är inga problem då dom länkar till interliner (bluebridge också men ser inga lediga avgångar den 25 dec när jag sökte nu) färjorna. Men när man har (minst) en här som gjort det är det ju dumt att inte fråga
 
Tänk på att de firar jul på juldagen i det landet, så i princip allt är stängt då...
Just därför jag tänkte åka den dagen, finns inte så mycket mer att göra än transportera sig och se saker :) då antar jag att åtminstone avis kontoret och en bensinmack är öppen så jag kan tanka bilen. Eller är verkligen allt stängt ?
 

ekf

Medlem
Just därför jag tänkte åka den dagen, finns inte så mycket mer att göra än transportera sig och se saker :) då antar jag att åtminstone avis kontoret och en bensinmack är öppen så jag kan tanka bilen. Eller är verkligen allt stängt ?
Ingen aning om aviskontoret, men bensinmacken ute på vischan där jag var i julas hade fetstängt.
 

Hachans

Medlem
Just därför jag tänkte åka den dagen, finns inte så mycket mer att göra än transportera sig och se saker :) då antar jag att åtminstone avis kontoret och en bensinmack är öppen så jag kan tanka bilen. Eller är verkligen allt stängt ?

Jag hade verkligen inte chansat på att Avis har öppet. Lämna bilen går säkert bra, men hämta den vetefan.

De kan ju också ha nyckelboxar och så - det vet jag inte. Det är ingen stor stad vid färjeläget på Sydön.
 
Ingen aning om aviskontoret, men bensinmacken ute på vischan där jag var i julas hade fetstängt.
Hehe den är ju tråkig men dom har väl automatmackar så man kan tanka åtminstone :eek: ?

Jag hade verkligen inte chansat på att Avis har öppet. Lämna bilen går säkert bra, men hämta den vetefan.

De kan ju också ha nyckelboxar och så - det vet jag inte. Det är ingen stor stad vid färjeläget på Sydön.
Jag ska skriva till kontoret och fråga. Jag ska till nordön så det blir till Wellington , så det känns som en större möjlighet att ha öppet.

Tack för ni flaggade för detta :)
 
  • Gilla
Reactions: ekf
Toppen