Senaste nytt

Hotell i New York i December (mellandagarna)

Halloj!

Bokat NYC 25-29 dec och undrar var man kan bo utan att det kostar skjortan? Hittade nån Hilton Garden Inn Times Square South som fanns till helt ok pris, speciellt då jag lyckades applicera nån kod. Men ca 9000kr för 4 dagar är väl lite väl saftigt (speciellt då jag lagt ut en hel del pengar för andra resor), nästan så man funderar på airbnb istället... :)

Har förstått att hotell är dyra, speciellt under julen. Är det bäst att avvakta eller kan man inte räkna med några kampanjer? Ska invänta nya Radisson nästa vecka och se vad priserna hamnar på hur som helst.
 

Senator

Moderator
Jag har upplevt det motsatta, att hotell är billigare under julen. Ett rips är att hotellen ofta bokar dig på det dyraste nattpriset för hels vistelsen. Så kolla vilka dagar är billigast och del upp vistelsen i flera bokningar.

Men 9000kr som är under $1000 för 4 nätter på Manhattan inkl skatter måste sägas vara bra alla dagar.
 

srg

Medlem
Var i New York 28-30 December för två år sedan och betalade $260/natt på Hilton Fashion District, så det är nog inte ovanligt pris.
 

fcx

Medlem
Vintertid för man räkna med 150-250 USD (inklusive alla skatter) per natt för hotell på Manhattan med den typen av standard.
 

Axxo

Medlem
Vi bodde på detta hotell förra året under jul och betalde ungefär lika mycket. Vi bokade först ett annat dyrare med samma standard men avbokade i sista minut för samma hotel som dig.

Prisvärt hotell på Manhattan.
 

LPC123

Medlem
Kan rekommendera Hyatt House Jersey City annars. Mycket trevligt hotell precis vid Path train och endast 1 station in till One World.. Magisk takterrass och utsikt mot Manhattan. Billigare än Manhattan om du inte måste bo där? Bra frukost också.
 
Kan rekommendera Hyatt House Jersey City annars. Mycket trevligt hotell precis vid Path train och endast 1 station in till One World.. Magisk takterrass och utsikt mot Manhattan. Billigare än Manhattan om du inte måste bo där? Bra frukost också.
Aldrig varit i NYC förut, vet väl bara att jag inte vill bo allt för långt bort från "sevärdheter". Ska spana in detta hotell, verkar nice!
 

Taggen

Medlem
Kan rekommendera Hyatt House Jersey City annars. Mycket trevligt hotell precis vid Path train och endast 1 station in till One World.. Magisk takterrass och utsikt mot Manhattan. Billigare än Manhattan om du inte måste bo där? Bra frukost också.

Aldrig varit i NYC förut, vet väl bara att jag inte vill bo allt för långt bort från "sevärdheter". Ska spana in detta hotell, verkar nice!
Tänk på följande

"PATH’s World Trade Center Station will be closed weekends through December 20, 2020, excluding major holidays, from 12:01 a.m. on Saturdays until 5 a.m. on Mondays.
PATH service to World Trade Center will end at Exchange Place Station."

Maps & Schedule - PATH - The Port Authority of NY & NJ
 
Toppen