Senaste nytt

Sammanställning av när Star Alliance bolag släpper awards

squeezen

Medlem
Jag har uppdaterat blogg-inlägget nu med följande info:
  • Lufthansa (long-haul Business): 180 dagar
  • Lufthansa (long-haul First): 14 dagar
  • Thai (long-haul Business): 90 dagar
  • Thai (long-haul First): 60 dagar
Tyvärr är thai first totalt irregular.
Kolla tråden om thai first faktainsamling. Förra veckan släpptes på BKK-FRA 2 platser i F på avfärd 2020-01-12.
Så den kan va allt mellan himmel och jord... tyvärr
 

Canadien

Medlem
Oavsett så har ju ett originalsläpp varit tidigare än 60, eller du menar om de en gång släppts så släpps de igen om de avbokas? Om så är fallet då är det kanske bra då det inte sabbar mönstret

Ibland så släpps platser tillbaka när de avbokas.
Just Januari 2020 var bokningsbart innan de gjorde sina förändringar, vilket jag tror var i Mars, så fram till slutet av feb 2020 har kunnat bokas tidigare innan de ströp allt över en natt.
 

Maja

Medlem
Tack för informationen ang. Thai Business. Då vet jag att vi får behålla vår hemrea med SQ och får ta den långa vägen hem till Göteborg i april mao. Ingen ombokning innan den 30/12 isf då det är mer än 90 dagar framåt. :(
 

Canadien

Medlem
Tack för informationen ang. Thai Business. Då vet jag att vi får behålla vår hemrea med SQ och får ta den långa vägen hem till Göteborg i april mao. Ingen ombokning innan den 30/12 isf då det är mer än 90 dagar framåt. :(

Skulle inte förvåna mig om de öppnar upp en del igen från 1/10 då deras nya tabell för uttag börjar gälla. Har vi otur kanske Eurobonus höjer hela Star-tabellen igen men det var ju inte så länge sedan sist. Kontentan är att det är ett rörligt mål med poängsamlande och uttag så man får hålla sig up to date.
 
Toppen