Senaste nytt

Tjäna avios genom Iberia eller Vueling?

När jag tittade nu så verkar det som att man enbart tjänar Avios på Iberia om man bokar en "Flexible" biljett som är bra mycket dyrare, innan fick man 100% avios genom deras "Classic" ticket. Nu får man 0. Trist.

Även hos Lufthansa/Swiss har det blivit förändringar med 125 poäng istället för 500 för samma sträcka på deras nya "Economy" biljetter.
 

Homer

Medlem
När jag tittade nu så verkar det som att man enbart tjänar Avios på Iberia om man bokar en "Flexible" biljett som är bra mycket dyrare, innan fick man 100% avios genom deras "Classic" ticket. Nu får man 0. Trist.

Du har nog sett fel, man tjänar Avios på nästan alla biljetter bl.a. Classic (med BA enbart om det är BA flightnummer)

(Översta tabellen Vueling med IB flightnummer, nedre med VY flightnr.)
Vueling.jpg
 
Hmm, det verkar inte stämma eller så är det luddigt skrivit på deras bokningssida. Se här:

Screen Shot 2015-11-12 at 12.58.17.png

Det står ett IB-nummer och jag har valt "Classic". Tittar jag sedan på detaljerna för klassik så ser jag följande:

Screen Shot 2015-11-12 at 12.58.06.png


Dvs 0/0% avios för flygningen. Enligt din tabell borde jag få 50% avios? Förvirrande? :p
 

Homer

Medlem
Om du fortsätter fram till betalningssidan ser du längst ned på sidan hur många Avioser du kommer att tjäna.
Klicka på You can obtain Avios to purchase your flight

Vueling A.jpg


Fast det här stämmer ju inte, Classic borde get 50% och det här är ju bara 25%.

Vueling B.jpg
 
Last edited:
Konstigt att de tagit bort informationen på sidan där man väljer flyg, nåja spelar ingen roll nu. Bokade SK-metall istället för samma pengar och gjorde en OptionTown på det.
 
Man kan ju numera tjäna Avios genom att flyga med Vueling så jag hade tänkt signa up för deras Vueling Club. I samband med det kan man ange en valfri promotional code. Känner någon till en sådan promotional code?
 

Homer

Medlem
Något annat än de som ger rabatt på resor har jag aldrig sett, och dessa kan man enkelt googla fram.
Tjäna Avios via Vueling är spenderingsbaserat, som Norwegian cash rewards.
 
Jag kunde inte signa up hos Vueling Club, kontot verkar överlappa med kontot hos Avios.com. Där funkar inte mitt lösenord längre och när jag ber om en password reset får jag inte något email. Stabilt värre...

Om jag istället krediterar till Iberia Plus så ska det vara distansbaserat, men för att kunna retroregistrera där behöver jag mitt biljettnummer och det hittar jag inte.
 

doc

Medlem
Jag kunde inte signa up hos Vueling Club, kontot verkar överlappa med kontot hos Avios.com. Där funkar inte mitt lösenord längre och när jag ber om en password reset får jag inte något email. Stabilt värre...

Om jag istället krediterar till Iberia Plus så ska det vara distansbaserat, men för att kunna retroregistrera där behöver jag mitt biljettnummer och det hittar jag inte.

Du kan hitta det på ditt boardingkort om inte annat.
 
Toppen