Senaste nytt

Easyjet slutar flyga flertalet linjer från Arlanda

Osten

Medlem
Hej,

Jag flyger ibland EasyJet från Arlanda till London (Luton), framförallt för priset men även för att mina vänner som jag brukar besöka i London bor nära flygplatsen. Till min förvåning när jag letade resor för oktober så finns inga resor med EasyJet att förfoga. Började då se över resterande resmål med EasyJet från Arlanda och verkar som att de under hösten plockar bort x-antal linje, de som är kvar hela schematiden (tills Mars):

Arlanda - Berlin (Tegel (TXF) samt Schönefeld (SXF))
Arlanda - Geneva (GVA)
Arlanda - Milan (MXP)

Enligt deras chatfunktion hos Easyjet så är schemat släppt fram tills mars så det är alltså så schemat ser ut, att x-antal linjer försvinner.
upload_2019-8-9_13-36-29.png

Trist utveckling då jag vet att jag tidigare år har flugit Arlanda-Luton hela vägen in i oktober.
Någon som vet om EasyJet brukar sluta flyga flertalet linjer under vinterhalvåret? För att sedan komma tillbaka till sommaren? Eller är det kanske slut för mina resor från Terminal 2 till Luton...

/Osten
 

Attachments

  • upload_2019-8-9_13-35-35.png
    upload_2019-8-9_13-35-35.png
    26,1 KB · Visningar: 250

AABack2ARN

Medlem
Det var ju lite surt.

Luton och Bristol verkar hanteras av EasyJet i Storbritannien (EZY) medan Basel och Geneve är EazyJet Switzerland (EZS) och Milano samt Berlin är EasyJet Europe (EJU). Kan det vara så att EZY är lite försiktiga med tanke på allt som pågår runt Brexit?

Är för övrigt Bristol verkligen en året runt linje?
 

Osten

Medlem
Det var ju lite surt.

Luton och Bristol verkar hanteras av EasyJet i Storbritannien (EZY) medan Basel och Geneve är EazyJet Switzerland (EZS) och Milano samt Berlin är EasyJet Europe (EJU). Kan det vara så att EZY är lite försiktiga med tanke på allt som pågår runt Brexit?

Är för övrigt Bristol verkligen en året runt linje?
Interessant iakttagelse, eftersom att Brexit och bortfallet av Easyjet-linjerna verkar ske ungefär samtidigt (oktober-november) så är du säkerligen någonting på spåren.
Kan bara hoppas för egen del att Easyjet inte försvinner helt från Arlanda då jag uppskattat den snabba hanteringen på Terminal 2. :)
 

Fredrik

Medlem
EasyJet samlade alla sina europeiska hubbar i EasyJet Europe för att minska Brexitproblemen då man riskerade att inte få flyga intra-EU med brittisk licens(AOC). Jag tror mer på vintertidtabeller och att EasyJet har bättre revenue management än tex SAS.
 
Toppen