Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Mikeswe

Medlem
Det verkar ju finnas tillgänglighet (som du säger via Expertflyer), sedan är väl frågan vad Lifemiles visar. Tycker snarare att det är regel än undantag att de visar en helt annan tillgänglighet och verklighet än t.ex. Eurobonus.

Har du testat att ringa dem?

upload_2019-5-23_23-31-27.png

4/6 hittar jag i Business med LH för 80.000 Lifemiles på Lifemiles hemsida.

upload_2019-5-23_23-55-9.png



Men med Eurobonus finns det både 3/6 och 4/6 (troligen även First den 4/6 om man ringer)...
 
Det verkar ju finnas tillgänglighet (som du säger via Expertflyer), sedan är väl frågan vad Lifemiles visar. Tycker snarare att det är regel än undantag att de visar en helt annan tillgänglighet och verklighet än t.ex. Eurobonus.

Har du testat att ringa dem?

Visa bifogad bild 91082

4/6 hittar jag i Business med LH för 80.000 Lifemiles på Lifemiles hemsida.

Visa bifogad bild 91084


Men med Eurobonus finns det både 3/6 och 4/6 (troligen även First den 4/6 om man ringer)...

Det fanns tillgänglighet med MEX-MUC för några dagar sedan i F men tyvärr endast 2/6.

Jag måste åka hem den 1/6. Varken - eller + 1 dag utan jag måste vara tillbaka på jobbet på Måndag.

Har inte testat att ringa.

Ska hålla koll idag och på Lördag. Dyker det inte upp något får jag avboka. Synd att jag bokade non refundable hotell (500$) bara men var övertygad att något skulle öppna upp sig.

Har jag tur dyker det upp något idag eller imorgon. Längre än så vågar jag nog inte vänta.
 
Har en mardrömssituation med Lifemiles just nu.

Kan inte få tillbaka mina poäng, över 100.000...
De lovar hela tiden att tekniker ska ringa upp mig men inget händer.

Funderar snart på att bedrägerinotera hela poängköpet till Amex.

Över 10-15 samtal gjorda och uppenbarligen problem med mitt konto.
När jag ska fylla i kortnummer säger den datorstyrda rösten bara: Your card could not be validated fast det var samma kort jag köpte poängen med.

Tack så mycket Avianca för att ni förstört hela långhelgen. Får väl åka ut med båt istället om vädret tillåter.

Aldrig mer Lifemiles efter jag använt upp mina 250k poäng.

*

Första gången jag ringde, problem med kortbetalningen, avgiften på 200$. Card can not be validated. Får svar att hon avbokar resan men att jag måste ringa in imorgon för att få poängen tillbaka.

Ringer in dagen därpå men då fungerar inte deras pin-verifiering, tekniska problem så jag ombeds ringa tillbaka senare.

Ringer tillbaka 4-5 timmar senare, då är pin-problemet åtgärdat men samma problem finns kvar med kortverifieringen. Hon ber mig vänta 2-3 timmar på att en tekniker ska ringa upp mig.

Ingen ringer på hela natten. Oväntat.

Ringer idag, frågar vad som händer? Ombeds vänta 3 timmar på att en tekniker ska ringa upp mig och kolla vad det är för fel på mitt konto. Ingen ringer på 5-6 timmar.

Ringer upp nu igen på kvällen. Nu ombeds jag vänta upp till 72 timmar på att en tekniker ska ringa upp mig. Suck...

Vad ska man göra? Lika bra att göra en bedrägerianmälan då jag inte fått ut det jag betalt för, typ.
 
Last edited:
@Andreas Eriksson testa deras Twitter
LifeMiles (@LifeMiles) | Twitter

Den sekund det blir "bad PR" händer det saker. Börja med PM, sen gå publikt. Försöker du boka av allt nu eller?

Ja, bokade av min resa men hade gärna fått tillbaka mina poäng, dvs betala de 200 dollarna de vill ha så jag kunde hitta på något annat under långhelgen. Funderade på att ta mig till Charleston (aldrig varit där) med LH F (typ JFK, DTW eller liknande) men får jag inte tillbaka mina poäng måste jag typ köpa ännu mer och vem är sugen på att investera i mer poäng när man får kämpa så här för att få tillbaka över 100.000 poäng.
 

Mikeswe

Medlem
Har du testat: soporteelite@lifemiles.com ? Vet inte den vanliga addressen men tror detta är för LM Diamond medlemmar.. har själv den statusen och dom brukar svara inom en halv dag (Colombiansk tid)..

Annars som @Senator skriver .. I Colombia gäller djungelns lag .. gör dig hörd..

Hade ett långtgående case med dem och återbetalning av en C biljett efter att jag hade avbeställt resan. Anmälde till Amex att jag inte erhållit tjänsten mm.

I slutändan skrev jag ett mail till Aviancas VD Hernan Rincon, där hans sekreterare svarade:


Dear Mr. Mikeswe


I have received your comments through our CEO Hernan Rincon due to the time taken for the refund of your tickets, about this situation I want to share with you that I am the person in charge of your case, as soon as I have a formal answer I will be contacting you”

Pengarna var därefter tillbaka på 2 dagar, men att kundtjänstärenden skall behöva gå till VD nivå.. hmm.. Ungefär på den nivån kan det vara i Avianca.. gäller att få prata med rätt person. hoppas verkligen det löser sig.
 

imartin

Medlem
Lite halvt off topic kanske men flög precis med AV i ekonomi BOG-MUC. Bortsett från att det var trångt (men så brukar det nog vara i ekonomi :)) så har jag sällan upplevt så opersonlig och uttråkad kabinpersonal och så oinspirerad service.
Ändå är långdistans-biljetter med Avianca till Europa väldigt dyra. Jag betalade 6500 kr för en enkel, och dessa flygningar går sällan för under typ 6000/7000 kr rt (i ekonomi) som lägst. Ändå var planet helt fullsatt. Undrar hur de lyckas med det, också med tanke på att det är svårt att boka dessa biljetter med anslutningar till andra orter i Europa. Jag fick boka en separat SAS biljett upp till Stockholm.
Med tanke på hur dålig produkten är, hur lite personalen lär tjäna (om man utgår från lönenivån i Colombia), och att Avianca blöder pengar, så verkar det vara något som är fel där.

Positivt: Vid check-in fick jag veta att jag hade betalat en skatt för colombianska medborgare när jag köpte biljetten (trots att jag bokade via Expedia-ägd Orbitz). Så jag fick 250 kr tillbaka. Det var snällt, de (alltså företaget) hade ju kunnat behålla dessa pengar utan att passageraren märker något.
 

lars.dec8

Medlem
Kom precis hem från en resa med Avianca ToR Peru via Bogota. Det var den sämsta businessupplevelsen så här långt. Kommer aldrig mer lägga mina surt förvärvade Eurobonuspoäng på dem.
 
Toppen