Senaste nytt

[Semi-live] All Nippon Airways/ANAs nya kabin på Heathrow (LHR) - Hanada (HND)

LSH

Medlem
Hej!

Jag brukar inte skriva reserapporter. Är lite orolig för att det ska för mycket tid och förta känslan av semester och hundraprocentig avkoppling. Känner mig också lite dum springandes runt med stor kamera för att fota minsta lilla inredningsdetalj eller flasketikett.

Samtidigt uppskattar jag att läsa era berättelser och se bild nummer 862 på en badanka eller Krugflaska. Min resa innehåller en del outforskat territorium (varken Sam eller Dan eller någon annan har hunnit före vad jag vet) så jag tänkte bidra med en kort rapportering under dagen.
 

Jeff

Medlem
Äntligen! Har inte heller sett någon som testat den nya kabinen i First. Flyger HND-LHR (nya kabinen) nästa vecka så ser fram emot din rapport.
 

LSH

Medlem
Min ursprungliga resa var Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2019 | Sida 37 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag åkte på ett möte i Stockholm igår och flög upp från Kalmar tisdag kväll och loggade ATR-flygning nummer 100. Förhoppningsvis blir det inte så många fler eftersom SAS nu till största del flyger med CRJ900 på sträckan.

Jag valde att ta ett tidigt flyg till LHR för att vara helt säker på att inte missa min flygning. Den nya kabinen finns bara på ett enda plan än så länge så ombokning hade inneburit gamla inredningen. JA795A gör just nu sin sjunde flygning på HND-LHR så allt tyder på att detta kommer att gå bra.

SK531 ARN-LHR 1115 är helt fullbokad i plus, och jag misstänker att det beror på nya problem BA har. Deras flygning som skulle gått 1130 är inställd.

Nästa stop blir 5 timmars lounge-safari på Heathrow.
 

Alf

Medlem
Ser fram emot fortsättningen av rapporten. Nu verkar ju resan till LHR inte börja så bra. En fullbokad Pluskabin på SAS är en ren plåga. Men desto bättre blir det sedan att få sätta sej i en ny fräsch businesskabin
 

LSH

Medlem
Säteskartan visade fel och det finns några lediga säten. Som tur var är ett av dem bredvid mig.

Strålande flygväder på sträckan.

IMG_20190808_114556.jpg
IMG_20190808_114526.jpg
 
Toppen